ارسال اولین محموله از مرکبات سوریه به روسیه

کدخبر: 1042482

اولین محموله مرکبات سوریه، امروز از بندر لاذقیه در غرب این کشور به روسیه فرستاده می‏شود

به گزارش «نسیم»، به نقل از العالم، این محموله در بندر نووُروسیسک روسیه که مشرف بر دریای سیاه است ، تخلیه خواهد شد و پیش بینی می شود که تا روز 15 دسامبر کنونی در بازارهای مسکو عرضه شود .

قیمت مرکبات سوریه در مقایسه با قیمت مرکبات ترکیه خیلی مناسبتر است ولی عدم وجود حرکت باربری دریایی مستقیم بین روسیه و سوریه و سختی حرکت زمینی بین این دو کشور از طریق خاک ترکیه باعث عرضه اندک محصولات سوری در بازارهای روسی شده است .

به گزارش روسیا الیوم، یکی از تجار سوری به نام امجد دوبا در مصاحبه با یکی از ایستگاه های رادیوئی روسیه گفت: محصولات زراعی سوریه از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و اگر این محصولات به صورت مداوم به روسیه منتقل نشود ، امکان جایگزین کردن محصولاتی به جای محصولات ترکیه وجود نخواهد داشت .

این تاجر سوری که در مسکو ساکن است، افزود: حرکت دریایی از سوریه به روسیه پس از آغاز بحران کاهش یافت و هم اکنون فقط یک کشتی در هر 20 روز از بندر طرطوس سوریه به سوی بندر نووروسیسک حرکت می کند و کشتی پس از گذشتن از چند بندر و پس از 35 تا 40 روز در سواحل روسیه لنگر می اندازد .

دوبا افزود : سبزیجاتی همچون گوجه فرنگی زود فاسد می شود و انتقال این گونه سبزیجات به روسیه دشوار است .

منبعی در وزارت دارایی سوریه اعلام کرد که مسکو و دمشق درباره لغو مالیات گمرکی محصولات صادراتی سوریه به روسیه مذاکره می کنند، که این امر باعث رقابت بهتر محصولات سوری با محصولات دیگر در بازارهای روسی خواهد شد .

روسیه اخیرا و در پی اقدام ترکیه در سرنگون کردن بمب افکن این کشور در سوریه، برخی کالاهای ترکیه از جمله کالاهای زراعی و غذایی را تحریم کرده است .

ارسال نظر: