سی ان ان: نتایج انتخابات امروز ایران "حیاتی" است

کدخبر: 2014040

خبرگزاری آمریکایی سی ان ان نوشت: انتخابات امروز حیاتی است چرا که مشخص خواهد کرد که آیا اصلاحاتی که حسن روحانی آن را آغاز کرده به‌‌ همان شکل ادامه خواهد یافت یا با برنده شدن محافظه کاران مخالف، برنامه‌های وی متوقف خواهد شد.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین » - خبرگزاری آمریکایی سی ان ان در تحلیلی از آغاز انتخابات در ایران نوشت:

انتخابات ایران که صبح روز جمعه آغاز شده است، یک انتخابات حیاتی است که مشخص خواهد کرد که آیا اصلاحاتی که حسن روحانی آن را آغاز کرده به همان شکل ادامه خواهد یافت یا اینکه با برنده شدن محافظه کاران مخالف، برنامه های وی متوقف خواهد شد.

کمپین های حامی هر دو حزب مسیرها را با بیلبوردهای تبلیغاتی پوشانده و فعالین هر دو جناح به خیابان ها آمده اند. برخی حتی این انتخابات را مهمترین انتخابات غیر ریاست جمهوری بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی قلمداد می کردند.

برخی از جوانان ایرانی می گویند که زندگی با ریاست جمهوری روحانی بهتر شده است اما محافظه کاران نگران نفوذ غربی ها هستند. آن ها غرب را به دخالت در انتخابات متهم می کنند و شعار "مرگ بر آمریکا" هنوز شعار رایجی است.

بر اساس آمار بانک جهانی از سال 2013، 60 درصد جوانان ایرانی زیر 30 سال از روحانی حمایت می کنند واشتغال دغدغه اصلی این جوانان است. اما اینکه آیا قریب به اتفاق مردم کشور ایران چنین دیدگاهی دارند یا نه، درآینده معلوم خواهد شد.

ارسال نظر: