ذوق زدگی هاآرتص از پیشتازی اصلاح طلبان در انتخابات

کدخبر: 2014293

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی مدعی شد آمار اولیه نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی از پیشتازی اصلاح طلب‌ها و میانه روهای محافظه کار حکایت دارد که نشان می‌دهد مجلس پیش رو با سیاست‌های داخلی روحانی همراه‌تر خواهد بود

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از هاآرتص نوشت: اصلاح طلبان و اعتدال گراها در این رقابت ها پیشی گرفته اند و نشان ها حاکی از آن است که حسن روحانی با یک فضای دوستانه در مجلس برای ادامه برنامه هایش رو به رو خواهد شد.

نتایج اولیه حاکی از آن است که هیچ یک از سه حزب رقیب قاطعیت کرسی های مجلس را اشغال نخواهد کرد اما به نظر می رسد که در آینده اصلاح طلبان حضور قدرتمند تری در مجلس از سال 2004 به دست خواهند آورد. نتایج نسبی از 50 شهر کوچک ایران نشان می دهد که اصلاح طلبان و هم پیمانان اعتدال گرای آنان پیشرو در انتخابات هستند و محافظه کاران و اصول گراها در رتبه های بعد قرار دارند. در تهران، مقامات حاضر در شمارش آراء سه منطقه مختلف تهران تاکید کردند که اصلاح طلبان از رقبای اصول گرای خود پیشی گرفتند.

اصلاح طلبان از سال 1997 با انتخاب محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور و سپس در سال 2000 با کسب اکثریت کرسی های مجلس برای اولین بار قدرت را به دست گرفتند. اما در سال 2004 با شکست آن ها در انتخابات مجلس قدرت را واگذار کردند و با ریاست جمهوری احمدی نژاد این جنبش ها به کلی از بین رفت . به این ترتیب اصلاح طلبان نزدیک به یک دهه و تا زمان انتخاب روحانی به سمت ریاست جمهوری از صحنه سیاسی کنار بودند.

ارسال نظر: