در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در ترکیه

"عادل الجبیر" در استانبول نیز اتهاماتش علیه ایران را تکرار کرد

کدخبر: 2023423

وزیر خارجه عربستان، در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول، بار دیگر اتهام‌زنی‌هایش علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ "فارس" نوشت:

"عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی که به منظور شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول به همراه "ملک سلمان" پادشاه در ترکیه به سر می‌برد، در حاشیه این نشست با شبکه ماهواره‌ای "السعودیة" مصاحبه کرد.

وی در این گفت‌وگو بر عمق روابط ریاض و آنکارا و همسویی رویکردها و مواضع دو طرف درباره مسائل مختلف تاکید کرد و گفت که اخیرا روابط عربستان و ترکیه در سطوح مختلف تعمیق شده است. رئیس‌جمهور ترکیه تاکنون در 3 سفر به عربستان، با ملک سلمان دیدار داشته و طی چند روز گذشته نیز، ملک سلمان سفری تاریخی به ترکیه داشته است.

الجبیر افزود: سفر پادشاه عربستان به ترکیه، موفق بود و به امضای توافق ایجاد یک شورای هماهنگی میان دو کشور در چندین محور سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای، فرهنگی، سرمایه‌گذاریریال تجاری، نظامی، صنایع نظامی، امنیتی و ...منجر شد.

وزیر خارجه عربستان که به اظهارات ضد ایرانی شهره است، در ادامه مدعی شد: جهان اسلام، سیاست‌های ایران و دخالت آن در امور کشورهای دیگر، حمایتش از تروریسم، اعزام شبه‌نظامی به کشورهای مختلف و تلاش برای ناامن کردن اوضاع در این کشورها را رد می‌کند.

وی افزود: بیانیه‌ای که در پایان نشست سران سازمان همکاری اسلامی قرائت خواهد شد، کاملا شفاف خواهد بود و چنین اقداماتی و هرگونه حمایت از تروریسم و افراطی‌گری را محکوم خواهد کرد. پیام برای ایران نیز کاملا شفاف و روشن است و جهان اسلام این مسائل را نمی‌پذیرد و آن را رد می‌کند لذا ایران باید سیاست‌های خود را تغییر دهد و با پایبندی به قوانین و عرف بین‌الملل و بر پایه اصل حسن هم‌جواری از دخالت در امور سایرین خودداری کند.

ارسال نظر: