علی‌رغم تظاهرات گسترده مردم؛

یونان اصلاحات مالیاتی و حقوق بازنشستگی را تصویب کرد

کدخبر: 2029964

در میان موج اعتراضات، پارلمان یونان اصلاحات مالیاتی و مزایای بازنشستگی را تصویب کرد که بر اساس این اصلاحات، حقوق بازنشستگی کاهش و مالیات طبقه متوسط افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از بی بی سی، در میان اعتصابات سراسری و تظاهرات های مکرر مردم، پارلمان یونان مجموعه ای از اصلاحات مالیاتی و مزایای بازنشستگی را پیش از اجلاس مهم وزرای دارایی حوزه یورو در روز دوشنبه تصویب کرد.

براساس این اصلاحات حقوق بازنشستگی کاهش خواهد یافت، مالیات تامین اجتماعی و مالیات طبقه متوسط و پردرآمد افزایش خواهد یافت .

وضع تدابیر جنجال‌آفرین ریاضتی می تواند راه را برای دریافت کمک مالی بیشتر فراهم کند و به این کشور امکان دسترسی به یک قسط پنج میلیارد دلاری بدهد . .

پیش از این رای‌گیری، تظاهرکنندگان در آتن به سوی پلیس ککتل مولوتف پرت کردند و پلیس با شلیک گاز اشک آور به آن پاسخ داد .

این در حالیست که سه روز اعتصاب عمومی شبکه حمل و نقل عمومی را فلج کرده و باعث اختلال در فعالیت دولتی و کار رسانه ها شده است .

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان و رهبر حزب چپگرای سیریزا، با شعارهای ضدریاضتی انتخاب شد اما پس از کشمکش زیاد با اتحادیه اروپا و نهادهای جهانی توافقی برای دریافت سومین بسته کمک های مالی بین المللی از سال ۲۰۱۰ را امضا کرد .

یونان سال پیش با شرایط یک بسته نجات مالی به ارزش ۸۶ میلیارد یورو موافقت کرد . صندوق بین المللی پول و نهادهای اروپایی خواستار اجرای تدابیر ریاضتی بیشتری از سوی یونان برای کاهش ۴ میلیارد یورو دیگر از هزینه های دولتی بودند

ارسال نظر: