علت استعفای صدراعظم اتریش چه بود؟

کدخبر: 2030270

"ورنر فایمان"، صدراعظم اتریش، در پی انتقادهای وسیع از سیاست های خود در قبال پناهجویان کناره‌گیری کرد.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین » - سید پویا هاشمی حفظ آباد : صدراعظم ۵۶ ساله‌ی اتریش، سرانجام روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) پس از نشستی با اعضای رهبری حزب سوسیال دموکرات اتریش اعلام کرد که از پست صدراعظمی کناره‌گیری می‌کند و ریاست حزب سوسیال دموکرات (SPO) را نیز واگذار می‌کند .

گزارش ها حاکی از آن است که ورنر فایمان، صدراعظم اتریش، در پی انتقادهای وسیع از سیاست های خود در قبال پناهجویان کناره‌گیری کرد.

تصمیم دولت اتریش برای حصارکشی مرزش با ایتالیا به منظور مقابله با ورود پناهجویان موجب شده بود طی هفته های گذشته مردم با برگزاری تظاهرات های متعدد نارضایتی خود را از این تصمیم ابراز کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، "راینهولد میترلهنر"، معاون صدراعظم با تاکید بر این که انتخابات زودرس برگزار نخواهد شد اذعان داشت: نمایندگان حزب مردم اتریش روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت) درباره این کناره‌گیری و نتایج آن بحث و گفت‌وگو خواهند کرد .

گفته می‌شود برگزاری انتخابات زودرس در شرایط کنونی به هیچ وجه به نفع حزب سوسیال دموکرات و حزب مردم اتریش نیست. مرحله نخستین انتخابات ریاست جمهوری در اتریش در روزهای پایانی ماه آوریل نشان‌دهنده‌ی این امر بود .

ورنر فایمان، در سال ۲۰۰۸ صدراعظم اتریش شد و در همان سال به ریاست حزب سوسیال دموکرات انتخاب شد. هنوز مشخص نیست جانشین او چه کسی خواهد بود .

ارسال نظر: