آغاز حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها پس از پایان آتش‌بس

کدخبر: 2063554

نیروهای مقاومت پس از پایان آتش‌بس در سوریه حملات هوایی و خمپاره‌ای خود به شرق و جنوب حلب را از سر گرفته و نفوذ افراد مسلح به دانشکده هوایی را خنثی کرده و شماری از آنان را از پای درآوردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: منابع وابسته به معارضان اعلام کردند که ارتش سوریه دقایقی پس از پایان آتش‌بس بمباران مواضع تروریستها در مناطق شرقی حلب را آغاز کردند.

گره اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» نیز اعلام کرد که نیروهای سوری تلاش تروریستها برای نفوذ به محوطه دانشکده هوایی واقع در شرق حلب را خنثی کرده و دهها نفر از آنان را از پای درآوردند.

به گفته منابع خبری، بالگردها و جنگنده‌های ارتش سوریه جبهه های جنوب حلب را مشتعل کرده و مواضع تروریستها را در «حریتان، کفرناها و قبتان الجبل» را در جنوب حلب هدف قرار دادند.

نیروهای مقاومت همچنین مرکز تجمع عناصر جبهه النصره را در منطقه «السکری» شهر حلب هدف حملات خود قرار دادند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که مدت زمان اجرای توافق آتش‌بس در این کشور به پایان رسیده و گروههای تروریستی نیز در مدت اجرای آن نقضهایی را انجام داده و به مناطق مسکونی و مواضع نظامی حمله کردند.

به گفته ارتش سوریه، تروریستها از آتش‌بس در این کشور سوء استفاده کرده و دست به تجدید قوا زدند و برای عملیاتهای تروریستی گسترده در استانهای حلب، حماه و قنیطره آماده شده‌اند.

در خلال این آتش‌بس که از دوشنبه گذشته اجرایی شد و یک هفته به طول انجامید، علاوه بر ادامه حملات گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه، جنگنده‌های آمریکایی هم یک بار مواضع ارتش را در «دیرالزور» مورد هدف قرار دادند؛ گروه‌های تروریستی می‌گفتند که در میان خودشان اختلاف دارند و همگی به آتش‌بس پایبند نیستند. آمریکایی‌ها هم گفتند که ارتشی‌ها را با داعشی‌ها اشتباه گرفته‌اند و متأسف‌اند؛ 80 سرباز ارتش سوریه زیر موشک‌های F-16 رگبار مسلسل سنگین A-10 آمریکا کشته شدند.

آمریکا و روسیه توافق کرده بودند در صورت موفقیت تجربه آتش‌بس یک هفته‌ای و عملی شدن برخی شروط دیگر، برای حمله مشترک به مواضع گروه‌های تروریستی، با روس‌ها هماهنگی کنند؛ در آن زمان، نیروی هوایی ارتش سوریه هم میبایست در برخی مناطق تعیین‌شده، زمین‌گیر می‌شد.

ارسال نظر: