نتایج نظرسنجی موسسه "استاتیستکس لیبانون":

"میشل عون" با ۹۱ رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری لبنان می‎شود

کدخبر: 2071451

آخرین نتایج نظرسنجی که موسسه "استاتیستکس لیبانون" انجام داده است، نشان می‌دهد که "میشل عون" نامزد حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان بیش از دو سوم آرای لازمه را در جلسه پارلمانی فردا به دست می آورد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آخرین نتایج نظرسنجی که موسسه «استاتیستکس لیبانون» انجام داده است، نشان می دهد که تعداد آرایی که «میشل عون» در جلسه پارلمانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان به دست خواهد آورد، 91 رای است.

نتایج نظرسنجی در حالی منتشر شد که حزب «بعث» و حزب «دموکراتیک لبنان» اعلام کردند که آراء خود را به ژنرال عون نامزد حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری دادند و بدین ترتیب آرای میشل عون حداقل به 91 رای می رسد که در اینصورت در دور اول انتخابات که قرار است روز 31 اکتبر برگزار شود، پیروز می شود.

ربیع الهبر مدیر کل موسسه استاتیستیکس لیبانون به الشرق الاوسط گفت: قبل از اعلام حمایت حزب بعث و حزب دموکراتیک لبنان، پیروزی میشل عون در دور اول با دو سوم آرای لازمه نمایندگان پارلمان قطعی شده بود.

وی با اشاره به درخواست سلیمان فرنجیه رئیس حزب «تیار المرده» و نامزد غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری از نمایندگان حزبش برای انداختن رای سفید به صندوق گفت: انداختن رای سفید نمایندگان حزب تیار المرده به صندوق تاثیری در انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان ندارد، چرا که وی بیش از دو سوم آرای نمایندگان را در اختیار خود دارد.

ارسال نظر: