گاردین:

تصمیم ترامپ درباره مسلمانان فاشیستی بود/ ترامپ یک سلطه‌گر است

کدخبر: 2085293

روزنامه انگلیسی گاردین تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور را یک تصمیم "فاشیستی" توصیف کرد و نوشت: مقاومت مردمی در سراسر جهان در قبال این تصمیمات نوید بخش است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: روزنامه گاردین در مقاله خود به قلم اوین جونز با عنوان "شکست ترامپ مقاومت مردمی غیر عادی را می طلبد"، آورده است که دونالد ترامپ با ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا، تصمیمی "فاشیستی" گرفت.

این روزنامه افزود: بدون وجود یک مقاومتِ مردمیِ شدیدِ از سوی خود شهروندان آمریکایی خواه در داخل یا خارج از این کشور، هیچ طرفی یا کشوری در داخل یا خارج از آمریکا نمی تواند جلوی سیاست های ترامپ در تغییر وجهه آمریکا را بگیرد.

گاردین تصریح کرد: سرآغاز این مقاومت مردمی نوید بخش و باعث خوشبینی است چرا که کشورهای مختلف جهان از روز اول انتصاب ترام تا روز امضای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شاهد تظاهرات است؛ به گونه ای که تظاهرات مخالف با سیاست های ترامپ به فرودگاه بین المللی جان اف کندی رسید.

به نوشته این روزنامه، کمپین "ترامپ را متوقف کنید" نیازمند شناخت ساختاری است که با آن مقابله می کند چرا که دموکراسی آمریکا درمسیر دشوار و تهدید بی سابقه ای قرار دارد زیرا رئیس جمهور کنونی می خواهد ساختار جامعه آمریکا را تغییر داده و جلوی هرگونه مخالفت با خود و سیاست هایش را بگیرد.

این روزنامه نوشت: "دروغ های آشکار ترامپ درباره میلیون ها رای فاسد" در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بیانگر احساس عدم امنیت از سوی شخصی سلطه گر است که وقتی آرای اکثریت رای دهندگان را از دست داد، با احساسات مردم بازی می کند.

گاردین افزود: رویدادهای اخیر که میزان شجاعت مخالفان ترامپ را نشان داد، نیاز به تلاش بیشتری از سوی شهروندان آمریکایی دارد.

این روزنامه در پایان نوشت: باید متذکر شویم که ترامپ در تلاش برای مهار مخالفان دموکراتیک است تا بتواند یک دولت سلطه گر پوپولیستی بنا کند.

ارسال نظر: