۲۲ درصد تولید علم ایران مربوط به فناوری نانو است

کدخبر: 1029727

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از برگزاری هشتمین جشنواره فناوری نانو از ۱۳ تا ۱۶ مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: یکی از مشکلات جدی ما در حوزه نانو نداشتن رابطه تجاری حرفه‌ای است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو صبح امروز در نشستی خبری که با موضوع هشتمین جشنواره فناوری نانو در محل ستاد نانوبرگزار شد، گفت: هشتمین جشنواره فناوری نانو از 13 تا 16 مهر ماه در نمایشگاه بین المللی تهران سالن خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و دکتر ستاری معاونت علمی فناوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: انواع فعالیت هایی که در حوزه توسعه نانو تکنولوژی اتفاق می‌افتد در این مراسم به نمایش گذاشته می‌شود که در مراسم افتتاحیه این جشنواره نیز 7 تولید و محصول برتر تقدیر به عمل می‌آید.

سرکار اضافه کرد: در بخش پروتوتایپ 31 نمونه محصولی که از حد آزمایشگاهی فراتر رفته‌اند عرضه می‌شوند که این نمونه‌ها همراه با تائیدیه نانو مقیاس می‌باشد . این بخش برای آشنایی هر چه بیشتر سرمایه گذاران با محصولات ایجاد شده تا بتوان در حوزه تولید و بازار قدم های مؤثرتری برداشت.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات جدی ما در حوزه نانو این است که در این رابطه تجاری حرفه‌ای نداریم که بتوانند بازاریابی مناسبی در زمینه محصولات نانو داشته باشند، ما در حوزه تجارت محصولات سنتی تاجران بسیار زبده داریم اما در این حوزه اصلا این گونه نیست بنابراین نیاز به تربیت کسانی داریم که بتوانند در این رابطه تبحر لازم را داشته باشند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص تعداد حوزه‌های جشنواره بیان کرد: در کل 132 غرفه در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت که 4 غرفه آن در اختیار شرکت‌های کره‌ای ، آمریکای لاتین، و روسیه،می‌باشد و 128 غرفه در اختیار شرکت‌های ایرانی است .

سرکار در خصوص حضور کشورهای خارجی اظهار داشت: روز دوم جشنواره سفرای 22 کشور حضور دارند که امیدواریم با حمایت های وزارت امور خارجه تعداد کشورهای شرکت کننده در این جشنواره افزایش یابد .

سرکار خاطرنشان کرد: هدف ستاد توسعه فناوری نانو از برگزاری جشنواره‌ها تولید ثروت از این فناوری نوظهور است . و این باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان از این تکنولوژی در راستای تولید ثروت استفاده نمود.

وی در پایان گفت: تاکنون 22 درصد تولید علم ایران مربوط به فناوری نانو است و از نظر تعداد مقالات نیز امسال رتبه هفتم را کسب کردیم و با وجود فاصله کمی که با ژاپن،دارنده مقام ششم داریم امیدواریم سال آینده این مقام را از آن خود کنیم و به مقام ششم برسیم. هر چند که هنوز نتوانسته‌ایم خود را به این کشور برسانیم.

ارسال نظر: