برگزاری همایش تامین اجتماعی با تاکید بر شفاف سازی و پاک‌دستی

کدخبر: 2046541

روز گذشته همایش ب سازمان تامین اجتماعی به مناسبت هفته تامین اجتماعی با در مجموعه فرهنگی و ورزشی نگین غرب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین»، روز گذشته همایش بررسی کارنامه سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید، با حضور خانواده بزرگ تأمین اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم، علی ربیعی وزیر رفاه، کار و تعاون، گفت: امروز باافتخار می‌گویم که اجازه ندادیم که در بنگاه‌های اقتصادی تأمین اجتماعی حیات خلوت به وجود آید و رابطه سالم و تصمیم‌گیری صحیح را در تأمین اجتماعی تثبیت کرده‌ایم و امروز در این سازمان تصمیم‌گیری‌ها به‌صورت طبیعی انجام می‌شود.

وزیر کار در ادامه اظهارات خود به فیش‌های نجومی نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده فیش‌های حقوقی مسئولان و معاونان وزارت کار و مدیران و معاونان سازمان تأمین اجتماعی در سایتی جداگانه انتشار داده می‌شود.

تقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیز به تبیین و تشریح عملکرد این سازمان در دولت یازدهم پرداخت و گفت: در برنامه راهبردی پنج‌ساله سازمان که برای اولین بار تدوین و تصویب‌شده است، برنامه محوری، امانت‌داری و پاک دستی «قانون مداری و عدالت محوری»، تخصص گرایی در اخلاق‌گرایی و آینده‌نگری و بهبود مستمر و روزانه به‌عنوان ارزش‌های اساسی سازمان موردتوجه قرار داده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با پرهیز در ورود به حاشیه‌ها مصمم به ادامه حرکت در مسیر کمک به تحقق راهبرد‌ها و سیاست‌های نظام کلان رفاه و تأمین اجتماعی کشور و ارتقای روزافزون سطح کمی و کیفی خدمات و توسعه رضایتمندی ارباب‌رجوع و جلب اعتماد و همراهی و همدلی شرکای اجتماعی است.

در ادامه این همایش ناهید حیدری مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ پشت میکروفن قرار گرفت و افزود: قانون‌مداری، پاک دستی، امانت‌داری، برنامه محوری و رعایت خطوط قرمز این ۵ اصل است.

دکتر توحیدی فر مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد دیگر مدعوی بود که به پشت تریبون رفت و تأکید کرد: انتصاب مدیرعاملی متخصص و متعهد و آگاه با شرایط سازمان از نمونه موفقیت‌های این سازمان در دولت یازدهم است.

وی افزود: در حال حاضر قانون‌مداری در این سازمان یک اصل مهم است و با قانون‌گریزی به‌شدت برخورد می‌شود.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه این همایش با دعوت مجری برنامه به پشت میکروفن رفت و گفت: در دولت یازدهم علیرغم همه مشکلات نگاه حمایت از سازمان تأمین اجتماعی در دولت وجود دارد.

وی بابیان اینکه دکتر نوربخش از درون سازمان تأمین اجتماعی و از بهترین و پاک‌ترین مدیران عامل این سازمان است، گفت: بازگشت تأمین اجتماعی به جایگاه خود از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این سال‌ها است.

علی‌اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی دیگر مدیری بود که به دعوت مجری برنامه در پشت تریبون قرار گفت و خطاب به حاضرین در خصوص وضعیت و امکانات درمانی بازنشستگان گفت: بیمارستان‌های سازمان با گذشته قابل‌مقایسه نیست و تغییرات مطلوبی در آن‌ها ایجادشده است.

وی به افزایش دریافتی بازنشستگان نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش ١۴ درصد حقوق بازنشستگان، درمانی، مشارکت سازمان در بیمه تکمیلی و بیمه عمر را از اقدامات مؤثر سازمان تأمین اجتماعی می‌دانم.

موسی بیات مشاور کنفدراسیون صنایع ایران که فرصت قرار گرفتن در پشت تریبون را پیدا کرد به ارائه راهکارهای اصلاحی برای توسعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: این سازمان باید برنامه‌ریزی روی نقاط قوت خود را بیشتر موردتوجه قرار دهد.

مشاور کنفدراسیون صنایع صنعت ایران، اصلاح ساختار‌ها، رویکردهای نوین، بهبود هزینه‌ها و طراحی مدیریت دانش را از نیازهای سازمان‌ها عنوان کرد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت نقطه اشتراک اظهارات مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی در همایش روز گذشته حرکت در مسیر قانون مداری، پاک دستی و صیانت از بیت‌المال و برنامه‌ریزی در راستای منابع بازنشستگان این سازمان بود، نکاتی که در صورت اجرایی شدن، بارقه‌ای از امید را در دل بازنشستگان و قشر ضعیف بیمه‌شده جامعه ایجاد نماید.

تعدادی گفتنی است جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان حوزه اجتماعی و اصحاب رسانه در این همایش حضور داشتند.

گفت‌و‌گوی رئیس سازمان با نمایندگان بازنشستگان و توجه به درخواست‌های آن‌ها از دیگر نکات مهم در حاشیه برگزاری این مراسم بود.

ارسال نظر: