سخنگوی ستاد اربعین در گفتگو با «نسیم‌آنلاین» اعلام کرد:

افزوده شدن ۱۲ نقطه به مراکز صدور ویزای اربعین بعد از عاشورا/ زمان مجاز برای خروج از نقاط مرزی سه‌گانه

کدخبر: 2067399

سخنگوی ستاد اربعین بابیان اینکه زوار بدون ویزا وارد مرز‌ها نشوند، گفت: اجازه خروج زوار بدون ویزا امکان‌پذیر نیست و کسی بدون ویزا نمی‌تواند وارد خاک عراق شود.

حمیدرضا گودرزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «نسیم‌آنلاین» بابیان اینکه مرزهای کشور برای اعزام زائران دارای ظرفیت‌هایی هستند، اظهار کرد: اعزام زائران در سال‌های گذشته با ظرفیت ۲۰۰ هزار نفر آغاز شد و در سال قبل نیز به یک و نیم میلیون نفر رسید و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت به بیش از ۲ و نیم میلیون نفر برسد.

وی بابیان اینکه ستاد اربعین به دنبال کار باکیفیت توأم با امنیت برای زائران کربلا است، افزود: سه مرز مهران در ایلام، شلمچه در خرمشهر و چذابه در دشت آزادگان خوزستان برای زائران باز است و می‌توانند از این مرز‌ها در زمان تعیین‌شده از ۲۰ محرم تا ۲۰ صفر عبور کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: جاده‌های استان ایلام دارای پیچ‌وخم و کوهستانی هست و ظرفیت خاص خود را دارد بنابراین نباید زائران از یک مرز برای تردد استفاده کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

سخنگوی ستاد اربعین بابیان اینکه زوار بدون ویزا وارد مرز‌ها نشوند، گفت: اجازه خروج زوار بدون ویزا امکان‌پذیر نیست و کسی بدون ویزا نمی‌تواند وارد خاک عراق شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته از ۱۰۰ درصد ظرفیت‌ها ۶۰ درصد در مرز مهران استان ایلام استفاده شد اما امسال استان‌ها تقسیم شدند تا ظرفیت‌ها در همه‌جا مورداستفاده قرار گیرد و تردد زوار با سهولت انجام شود.

گودرزی افزود: در بازدیدی که وزیر کشور به همراه رئیس ستاد اربعین (سردار ذوالفقاری) و اعضای ستاد مرکزی اربعین به همراه استانداران ایلام و خوزستان و دیگر مسئولان این استان‌ها از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه داشتند ابراز رضایت کردند و دستوراتی را نیز در خصوص تسهیل و تسریع تردد زوار ابراز نمودند.

وی اذعان داشت: ۱۵ کمیته برای ستاد اربعین تشکیل شدند که همه کمیته‌ها در حال حاضر فعال هستند.

سخنگوی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: ۱۶ مکان برای صدور ویزا هماهنگ شده که در حال حاضر ۴ نقطه فعال است که در تهران سفارت عراق، کنسولگری مشهد، کنسولگری کرمانشاه و همچنین اهواز ویزا صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین ۱۲ نقطه دیگر نیز بعد از تاسوعا و عاشورا ویزا برای زوار صادر خواهند نمود. لذا از مشتاقان زیارت امام حسین (ع) درخواست می‌شود تا از هم‌اکنون به دنبال اخذ ویزا باشند تا به‌روزهای ترافیکی برخورد نکنند.

وی ادامه داد: زوار باید ۴۰ دلار بابت ویزا، ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان بابت بیمه، ۶ هزار تومان برای هلال‌احمر و درمجموع ۳۵ هزار تومان پرداخت کنند.

گودرزی در پایان بابیان اینکه زوار در طول مسیر هنگام رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند تا از بروز تصادفات پیشگیری شود، تأکید کرد: زائران همکاری و همراهی لازم را با مسئولان ستاد اربعین داشته باشند تا بتوانند به‌سلامت، آرامش و رفاه به زیارت رفته و با سلامت به کشور بازگردند.

ارسال نظر: