رهبری نگران وضعیت جمعیت هستند

کدخبر: 888949

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گردهمایی ائمه جمعه: بعد از ارائه گزارش جمعیتی کشور به رهبر انقلاب، ایشان فرمودند 'من برای اسلام و انقلاب، احساس خطر می‌کنم'/ خوشبینانه‌ترین سناریوی غربی‌ها برای ۱۰۰ سال آینده ما، جمعیت ۱۰۹ میلیونی ایران و ۷۰۰ میلیونی آمریکاست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدرضا مخبر دزفولی در این گردهمایی گفت: وقتی گزارش وضعیت جمعیت کشور را مقام معظم رهبری دادیم، ایشان فرمودند "من برای اسلام و انقلاب، احساس خطر می‌کنم".

وی با اشاره به سیاست جنگ نرم دشمن برای ضربه به نظام اسلامی افزود: یکی از سیاستمداران غربی گفته بود؛ "نمی‌خواهیم با ایران بجنگیم؛ بلکه روند جمعیتی ایران به گونه‌ای است که آنقدر کوچک می‌شود که حذف خواهد شد". دزفولی ادامه داد: خوشبینانه‌ترین سناریویی که برای ایران طراحی کرده‌اند، این است که جمعیت ایران در 100 سال آینده 109 میلیون می‌شود و جمعیت آمریکا نزدیک به 700 میلیون؛ چطور غرب تعدیل جمعیت را برای خود تجویز نمی‌کند؟!. وی گفت: در بحث افزایش نرخ موالید، مسأله "اشتغال و مسکن" را پیش‌بینی کرده‌ایم؛ برای ابعاد فرهنگی اقتصادی و اجتماعی افزایش جمعیت نیز تدبیر می‌کنیم. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مزایای نسبی امروز کشور را دستیابی به قله‌های علمی روز دنیا دانست و افزود: اگر "سبک زندگی" در کشور به مفهوم اسلامی و اعتقادی شکل بگیرد، مطمئناً "مهندسی فرهنگی" محقق می‌شود.

ارسال نظر: