دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی ادغام نمی‌شوند

کدخبر: 927405

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: طرح ادغام این دو دانشگاه مطرح نیست؛ بلکه هم‌افزایی، ساماندهی و استفاده مشترک از امکانات دو دانشگاه در دستور کار است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مسعود شفیعی در حاشیه نشست مشترک همکاری‌های علمی ایران و آلمان در جمع خبرنگاران گفت: قرار دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی در دو پردیس جداگانه باشند، اما سیاست‌ها و مدیریت این دو دانشگاه یکپارچه خواهد بود.

وی بیان داشت: موضوع ادغام دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی مطرح نیست و تنها قرار است، این دو دانشگاه از توانایی‌ها، امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده مشترک کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: کمیته بررسی وضعیت این دو دانشگاه حدود پنج ماه است که تشکیل شده و در حال حاضر، در حال مطالعه موضوعات مختلف در خصوص این دو دانشگاه است.

شفیعی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی از اعضای هیأت علمی تمام وقت زیادی برخوردار نیست، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مربیان و مدرسان تمام وقت بسیار خوبی دارد و می‌توانیم از ظرفیت این اساتید در دانشگاه علمی کاربردی استفاده کنیم.

شفیعی تصریح کرد: پرونده 50 نفر از مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گرفته که تعداد 30 نفر حائز شرایط معرفی به وزارت علوم بوده‌اند و پرونده آن‌ها به این وزارتخانه ارائه شده است.

وی گفت: برنامه داریم آئین‌نامه خاصی برای ارتقای مدرسین دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدوین کنیم تا این افراد بتوانند به عنوان اعضای هیأت علمی ارتقاء یابند.

ارسال نظر: