پورمختار: مجرمان بزرگ اقتصادی بدنبال پایگاه اجتماعی هستند تا اهداف خود را گسترده کنند

کدخبر: 969007

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه پولشویی رکن اصلی جرائم اقتصادی است، افزود: علل عدم موفقیت دستگاه‌های متولی مبارزه با جرائم اقتصادی را باید به دقت بررسی و بدون ملاحظه اعلام کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدعلی پورمختار در همایش رؤسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: جرائم اقتصادی گذشته از آثاری که سبب بی‌اعتمادی و القا ناکارآمدی نظام می‌شود، سبب ایجاد تنش اجتماعی و حفره امنیتی شده و تبعات فرهنگی نیز به همراه دارد.

وی افزود: دستگاه‌ها در توجیه عدم اقدام به موقع خود در مبارزه با جرائم اقتصادی، فرافکنی می‌کنند در حالی که باید پاسخگو بوده و دیگری را متهم نکرد. ریشه بسیاری از جرائم اقتصادی، در وقوع نوعی مفاسد در دستگاه‌های اداری و اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه عدم پیگیری از آفت‌های اساسی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی است، تصریح کرد: متولیان مبارزه با مفاسد باید حمایت شوند. همچنین رویه‌های غلط که باعث بروز این مفاسد می‌شود همچنان باقی است که باید اصلاح شود.

پورمختار اظهار داشت: مدیرانی که باعث ایجاد فساد و تبعیض شدند باید ممنوع و محروم از تصدی فعالیت در ادارات و سازمان‌ها شوند. همچنین اسامی مجرمان اقتصادی دلیلی ندارد که اعلام نشود، مردم باید بدانند و این افراد مشخص شوند تا عاملی بازدارنده باشد.

ارسال نظر: