پورمختار: اسامی مدیران و بدهکاران بانکی در صورت عدم همکاری اعلام می‌شود

کدخبر: 969041

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جمع خبرنگاران گفت: خبری ندارم که مدیر پدیده از ایران خارج شده باشد/ عدد ۹۴ میلیارد در رابطه با موضوع پدیده درست نیست/ پرونده کرسنت در شورای عالی امنیت ملی مطرح است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد علی پور مختار در حاشیه همایش پلیس آگاهی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه اسامی بدهکاران بانکی و مدیران که جرائم اقتصادی را انجام داده‌اند دسته بندی کرده‌ایم، افزود: بسیاری از آنها قول مساعد داده‌اند که همکاری کنند و در صورتی که این کار را انجام ندهند اسامی آنها را رسانه‌ای می‌کنیم. همچنین این مدیران از رده‌های مختلف هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح موضوع از سوء استفاده و پرونده 12 هزار میلیارد تومانی اظهارداشت: آمارهای مختلفی در این رابطه ارائه شده که وزیر اقتصاد آن را 12 هزار میلیارد و رئیس بانک مرکزی 70 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.گردش مالی این مقدار طی شش سال بوده که به این رقم رسیده و عدد یکجا برداشت نشده است. رئیس کل بانک مرکزی معتقد است که جزئیات باید به قوه قضاییه اعلام شود ولی من معتقدم این موضوع باید در خود بانک مرکزی بررسی و مشخص شود.

پورمختار در رابطه با پرونده پدید شاندیز و اینکه آیا این شرکت از ابتدا مجوز داشته است یا نه، گفت: از یک سال قبل در حال بررسی این موضوع هستیم. دو موضوع در مورد این شرکت مطرح است اول فروش سهام و نحوه تطبیق ارزش آن با اموال شرکت است که باید مطابق باهم باشد. اصل فروش سهام که به صورت عام واگذار شده ایراد قانونی دارد که باید اصلاح شود. مساله دوم موضوع مجوز، عوارض قانونی و تغییر کاربری است که در جلسات مشترک با دستگاه‌ها راهکارهای آن بررسی و لازم است هر چه سریع تر میزان عوارض و هزینه‌ها را مشخص و آن را اخذ کنند.

وی گفت: امکان ندارد پدید بدهی 94 هزار میلیاردی داشته باشدما درخواست کارشناس دادیم که میزان سهام فروخته شده و اموال شرکت را ارزیابی کنند. لذا باید مطابقت کرد و سهام را جایگزین اموال تا اموال مردم بازگردانده شود.

ارسال نظر: