اولتیماتوم دادستانی تهران به دستگاه‌های اجرایی،

جمع‌آوری تمام معتادان متجاهر تا دهم اردیبهشت

کدخبر: 2023106

دادستان تهران از عزم جمعی دستگاه‌ها برای جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا دهم اردیبهشت ماه همکاری هایشان را افزایش دهند و تمام کسانی که در شهر تهران در معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی معتاد متجاهر هستند، جمع آوری شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین » میزان نوشت: عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست مشترک آسیب‌های اجتماعی که امروز و با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار ساجدی نیا رئیس پلیس تهران و نماینده معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز آسیب‌های مهم همچون معتادان متجاهر، طلاق، حاشیه نشینی، جرایم و آسیب های ضد اخلاقی و اجتماعی در دستور کار قرار داشت.

وی همچنین گفت: جلسه امروز به بحث معتادان متجاهر اختصاص یافت که مصوبات خوبی داشت و همه دستگاهها مکلف شدند تا دهم اردیبهشت همکاری ها را افزایش دهند و تمام کسانی که در شهر تهران در معابر، خیابان ها و اماکن عمومی معتاد متجاهر هستند جمع آوری شوند.

دادستان تهران در ادامه تاکید کرد که چرخه بازگشت چرخه باطل نباشد، یعنی کسانی که جمع آوری می‌شوند و به کمپ‌ها می آیند بعد از دوره درمان به مراکزی بروند تا بتوانند مقدمه برای حضور در جامعه داشته باشند.

جعفری دولت آبادی اضافه کرد: اقدامات و سیکل خوبی طراحی شده است و اگر به همین منوال عمل شود که معتادان اول از اعتیاد پاک شوند و در مجموعه هایی باشند که برای بازگشت به زندگی آماده شوند تا چرخه اعتیاد تکرار نشود.

وی همچنین گفت: مهم ترین مصوبه این جلسه این بود که دستگاه ها بخشی نگاه نکنند و بودجه هایی که در این حوزه ها دارند صرف کنند و تا دهم اردیبهشت این کار به اتمام برسد.

همچنین، سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه نشست امروز بررسی آسیب‌های اجتماعی تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز مقرر شد که نهادهای دست‌اندرکار برنامه‌ریزی کنند تا کمپ‌های لازم برای نگهداری معتادان ایجاد شود.

وی گفت: با مشخص شدن کمپ‌ها، پلیس پس از جمع آوری معتادان از سطح شهر آنها را به این کمپ‌ها ارجاع خواهد داد.

سردار ساجدی نیا با اشاره به مسئله کودکان کار و متکدیان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده هر حوزه‌ای که متولی این مساله است طرح‌های خودش را تا جلسه بعدی آماده کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی بین پلیس، دادستانی تهران؛ شهرداری و نهادهای ذیربط برای جمع‌آوری معتادان متحاهر انجام شده که قطعا شاهد کاهش تجاهر به اعتیاد در سطح شهر تهران خواهیم بود.

ارسال نظر: