رئیس شورای اروپا:

می‌توانیم تمام گزینه‌های مربوط به سوریه را بررسی کنیم

کدخبر: 2069716

"دونالد تاسک" رئیس شورای اروپا بدون اشاره به آتش‌بس در حلب و نقض آن توسط تروریست‌ها، تهدید کرده که اگر اعمال شقاوت‌بار ارتش سوریه ادامه یابد، همه گزینه‌های موجود بررسی خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا، لحن تهدیدآمیز غربی‌ها در قبال محور مقاومت در سوریه که در هفته اخیر شدیدتر شده را تکرار کرد و از آمدن همه گزینه‌ها به روی میز و حتی میدان عمل سخن گفت.

غربی‌ها بسیار پیگیر توقف حملات ارتش روسیه و سوریه به حلب بودند؛ حملاتی که پس از شکست آتش‌بس و برای قطع مسیر تغذیه تروریست‌ها از ترکیه، ازسر گرفته شده بود.

حالا در حلب آتش‌بس برقرار است ولی آنگونه که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته، تروریست‌ها نه خود از شهر خارج می‌شوند و نه می‌گذارند مردم خارج شوند.

در این میان، آنگونه که خبرگزاری فرانسه خبر داده، تاسک با اشاره به اوضاع سوریه گفته «اگر اعمال شقاوت‌بار (ارتش سوریه و روسیه) در سوریه ادامه یابد، اتحادیه اروپا همه گزینه‌های موجود را بررسی می کند.»

اتحادیه اروپا هفته گذشته از احتمال تحریم روسیه خبر داده بود؛ انگلیس هم که هنوز عضو اتحادیه است، در دیدار وزیر خارجه‌اش با همتای آمریکایی، لحنی نظامی در خصوص سوریه اتخاذ کرده بود.

ارسال نظر: