سیاست‌مداران کانادایی برای بازی انتخاباتی "اسلام ستیزی" می‌کنند

کدخبر: 1030399

گاردین: در حالی که تنها ۳ درصد از مردم کانادا مسلمانند، حزب حاکم این کشور برای تهییج افکار عمومی و با صرف هزینه میلیاردی، "حجاب" را به موضوع اول مناظرات انتخاباتی تبدیل کرده و توانسته ۱۰ درصد در نظرسنجی‌ها بالا برود

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، گاردین نوشت:‌ بعد از ادبیات سیاستمدارن و کاندیداهای آمریکایی که با اسلام ستیزی در صدد کسب آرا هستند، حالا کانادایی ها هم همین رویه را در پیش گرفته اند. احتمال می رود حزب محافظه کار کانادا که اکنون قدرت را در دست دارد در انتخاباتی که قرار است 19 اکتبر برگزار شود ارای کافی را کسب نکند. از زمانی که نظرسنجی ها کاهش رای این حزب را اعلام کردند، نمایندگان این حزب بحث های انتخاباتی را بر مساله زنان و پوشیدن برقع متمرکز کرده اند.

این در حالی است که بر حسب آمارهای شبکه ملی این کشور سی بی سی، تنها 3.2 درصد از مردم کانادا مسلمان هستند و زنانی که برقع می پوشند جمعیتی بالغ بر 1 درصد است. اما سیاستمداران حزب حاکم با خرج صدها هزار دلار تلاش کردند تا این موضع غیر مهم را به یکی از موضوعات مهم سیاسی قبل از انتخابات تبدیل کنند. این حزب با این تکنیک توانسته 10 درصد در نظرسنجیها رشد کند.

ارسال نظر: