لاریجانی: ایران مذاکرات را با چارچوب‌های رهبری قبول دارد

کدخبر: 1004934

رئیس مجلس افزود: غربی‌ها امروز باید بدانند رهبر انقلاب چارچوب‌هایی برای مسئله هسته‌ای تعیین کرده‌اند که مذاکره کنندگان نیز باید در این چارچوب حرکت کنند

علی لاریجانی طی سخنانی در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) شهرستان پیشوا اظهار کرد: افتخار بزرگی برای مردم پیشوا است که در آغاز و شکل‌گیری انقلاب اسلامی پیشرو بودند.

وی افزود: در آن زمان رژیم سفاک پهلوی با حمایت آمریکا فضای خفقانی در کشور ایجاد کرده بود و حرکت 15 خرداد مردم پیشوا ارزش مهمی دارد.

وی تأکید کرد: حرکت مردم پیشوا موجب ایجاد حرکت‌های دیگر در سایر شهرها شد و در واقع قیام 15 خرداد محرک اصلی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به دو دستاورد حرکت مردم پیشوا گفت: مردم پیشوا سریع‌تر از همه مردم پیام امام را درک کردند و ویژگی بعدی آن اهدای جان در این راه است.

لاریجانی تصریح کرد: مردم پیشوا در آن زمان درک کردند که حرکت انقلابی و ظلم‌ستیزی باید با محوریت روحانیت انجام شود و همین امر موجب ترس استکبار شد.

وی با اشاره به اهداف امام در انقلاب گفت: غربی‌ها تلاش کردند که اسلام سکولار را در ایران و جهان پیاده کنند و این اقدام خود را بعد از جنگ جهانی دوم آغاز کردند.

رئیس مجلس ادامه داد: اسلام دارای تفکری است که اجازه نمی‌دهد یک مسلمان خود را از سایر مسلمین در جهان جدا بداند و این امر مورد خواسته غربی‌ها نیست.

وی تأکید کرد: بعد از جنگ جهانی دوم تلاش غربی‌ها برای گسترش تفکر اسلام سکولاری بود و در این راستا از حکام خود در منطقه استفاده کردند.

لاریجانی گفت: برخی از گرفتاری‌های جهان اسلام به خاطر حکام مستبد منطقه است که میراث غربی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم است.

وی گفت: حکام وابسته به غرب در منطقه به دنبال پیاده‌سازی تفکر غرب برای گسترش اسلام سکولاری بودند و امام راحل با انقلاب اسلامی این تفکر را تغییر دادند.

وی افزود: امام تأکید داشتند که مردم باید از روحانیون حمایت کنند که در واقع این فکر همان اسلام ناب محمدی است و از همان جا امام بزرگترین حادثه قرن را رقم زدند.

لاریجانی گفت: به همین خاطر ایادی غرب در منطقه در برابر امام و انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند چرا که نتایج کار امام موجب شد امروز بیداری اسلامی شکل بگیرد.

رئیس مجلس افزود: تفکر متحجرانه در منطقه امروز جایگزین هدف قبلی غربی‌ها است و این اسلام بدلی درد واقعی جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: امروز به جای تفکرات ناب اسلامی مانند شهادت، جهاد و آبادانی ویرانی، ترور و ناامنی دستاورد این اسلام بدلی شده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه این تفکر متحجرانه پیروان همه فرق‌ اسلامی را کافر می‌داند، گفت: امروز همین اسلام بدلی و متحجرانه موجب از بین رفتن قدرت مسلمین و تقویت استکبار شده است.

لاریجانی اظهار داشت: امام راحل با انقلاب اسلامی تفکر ناب محمدی را به جهان معرفی کرد و سخنان امروز رهبر انقلاب در تشریح برخی از تفکرات امام (ره) بسیار به‌جا بود.

وی افزود: قدرت‌های سیاسی امروز مکر و حیله در سیاست را جزو حکومت‌داری می‌دانند اما اسلام سیاسی صدق و معنویت را جزو سیاست نظام اسلامی می‌داند.

وی تأکید کرد: پیروی از ولایت فقیه موجب نگرانی دشمنان شده و با تبعیت از ولایت نگران تهدیدهای دشمنان نیستیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: اوباما در سخنان اخیر خود گفته که دانش هسته‌ای ایران با بمب نابود نمی‌شود و امروز دانش هسته‌ای بومی غیرقابل نابودی است.

وی افزود: امروز ایران صاحب دانش هسته‌ای است و غربی‌ها از دو سال آخر دولت قبل درخواست مذاکره کرده بودند.

لاریجانی اظهار داشت: ایران برای آغاز مذاکرات حد و حدودی برای غربی‌ها مشخص کرده بود که پذیرفتن حق غنی‌سازی از سوی غربی‌ها را لازم دانسته و بالاخره غربی‌ها نیز حق غنی‌سازی را پذیرفتند.

لاریجانی تأکید کرد: غربی‌ها راهی به جز پذیرفتن حق غنی‌سازی نداشتند و امروز نیز باید بدانند رهبری انقلاب چارچوب‌هایی برای مسئله هسته‌ای تعیین کرده‌اند که مذاکره کنندگان نیز باید در این چارچوب حرکت کنند.

وی افزود: ایران مذاکرات را با چارچوب‌های رهبری قبول دارد و با این خطوط قرمز راه برای ایران روشن است.

لاریجانی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اگر زمینه حضور مردم در عرصه اقتصاد فراهم شود شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود و همین تجربه حضور مردم در دفاع مقدس نشان داد حضور مردم چه تأثیری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور گفت: 92 درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و در تمامی کشور نیز با کمبود آب مواجه هستیم.

رئیس مجلس افزود: باید با صرفه‌جویی در مصرف آب با این پدیده مقابله کرد و مجلس نیز امسال برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب منابع خوبی اختصاص داده است و دولت باید سریعا این منابع را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

ارسال نظر: