آیت‌الله امامی کاشانی: برخورد امام با بیگانگان قابل تحریف نیست

کدخبر: 1004992

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه سیره عملی امام قابل تحریف نیست و تحریف همیشه در مفاهیم است گفت: اینکه برخورد امام با بیگانه چگونه بود یا اصرار امام بر وحدت مسلمانان قابل تحریف نیست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه دیروز در بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره شد که مساله منجی چیست و ما چه عقیده‌ای داریم گفت: البته دیگران و اهل سنت در اینکه مهدی خواهد آمد با شیعه هم عقیده هستند که مهدی فرزند فاطمه است نوعا با شیعه اتفاق نظر دارند.

وی با تاکید براینکه آن اصلی که الان مطرح است این است که زمین نمی‌تواند در هیچ زمانی از حجت خدا خالی باشد گفت: این مطلب منحصر به شیعه نیست و برخی از علمای اهل سنت نیز بیان شده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تاکید کرد: نظام اسلامی با نظام‌های دیگر فرق اساسی دارد و آن فرق نیز پایه دینی نظام است.

وی با اشاره به آن کسانی که بحث می‌کنند در دانشگاه‌های و کتاب می‌نویسند گفت: البته ما با آنهایی که پول‌های نفتی از عربستان برای آنها می‌آید کاری نداریم ولی برخی، بعضی مواقع مخالفت با اصل جمهوری اسلامی آنها را به مخالفت با اصل بحث ولایت فقیه می‌کشاند.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی حرکتی است که ان‌شاء الله به نظام جهانی امام زمان وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سیره عملی قابل تحریف نیست گفت: تحریف همیشه در مفاهیم است و اینکه برخورد امام با بیگانه چگونه بود یا اصرار امام بر وحدت مسلمانان یا مقابله امام با دشمن و دشمن شناسی ایشان قابل تحریف نیست.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با ابراز خرسندی از اینکه رهبری همان مسیری را پیش می‌روند که امام پیش می‌بردند گفت: البته برخی مشکلات هست و باید بعضی مواقع از روی سنگ و کلوخ‌ها عبور شویم که امیدواریم به فضل خداوند نظام جمهوری اسلامی را کمک کند و ان‌شاءالله در مسائلی که مانند انرژی هسته‌ای پیش می‌آید خداوند نظام جمهوری اسلامی را کمک کند.

وی در پایان با تاکید براینکه امام آموزش و پرورش و اخلاق جوانان را مورد توجه داشت گفت: که چه کسانی درس بگویند، مبحث مهمی است که جمهوری اسلامی باید به آن نظر داشته باشد.

ارسال نظر: