برومندی: آقای روحانی! شخصا موضوع استانداری فارس را رسیدگی کنید

کدخبر: 1013614

نماینده مرودشت در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس‌جمهور گفت: به دلیل تناقض‌گویی در رفتار و گفتار وزیر کشور، استیضاح رحمانی فضلی را با امضای جمعی از نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردیم

به گزارش «نسیم» محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت در جلسه علنی امروز سه شنبه 23 تیرماه در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: بدلیل تناقض‌گویی در رفتار و گفتار وزیر کشور، استیضاح رحمانی فضلی را امضای جمعی از نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردیم و انتظار داریم که هیئت رئیسه مجلس اقدام لازم را انجام دهد.

برومندمی ادامه داد: موضوع انتصاب استاندار فارس در دستور هیئت دولت قراردارد، وظیفه می‌دانم بعنوان نماینده فارس بگویم که استان فارس سرزمین 15 هزار شهید است، 6/5 میلیون نفر جمعیت دارد، قطب کشاورزی است، 35 درصد آثار گردشگری کشور در این استان است اما علیرغم خدمات ارزشمندش بالاترین رقم بیکاری را دارد.

وی افزود: در شش سال اخیر 7 استاندار و سرپرست استانداری در ساختمان استانداری فارس رویت کردیم، در دولت احمدی نژاد 5 استاندار و سرپرست و در دولت روحانی تاکنون یک استاندار و یک سرپرست دیده‌ایم همچنین این شهر طی دو سال اخیر 4 فرماندار و سرپرست فرمانداری را به خود دیده است، آیا با چنین روندی شیراز در مسیر رشد و توسعه قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: چند روز است که مردم فارس نگران و ناراحت‌اند، ناراحت از اینکه سرنوشت استانداری فارس به چه کسی سپرده خواهد شد، آقای روحانی شخصا موضوع استانداری فارس را رسیدگی کنید و از انتصاب استانداری که مورد توافق گروه‌های سیاسی در فارس باشد حمایت کنیم.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور اضافه کرد: آقای روحانی استانداری انتخاب کنید که اهل اعتدال باشد، به همه گروه سیاسی و اجتماعی احترام گذارد، به مشکلات پرشماری که در فارس وجود دارد بپردازد.

برومندی با تأکید بر اینکه ما به شدت از وزارت کشور گله‌مندیم گفت: اعتراض من و همکارانم نه سیاسی و نه قومی است، وزیر در جلسه رأی اعتماد گفت که در عزل و نصب‌ها با مجلس تعامل می‌کند، البته باید بگوییم که نمایندگان مجلس هیچگاه قصد دخالت نداشته‌اند و نظرشان مشورتی بوده است.

وی افزود:چند روز پیش وزیر کشور به چند تن از همکاران من می‌گوید که چند نفر را برای استانداری فارس پیشنهاد کنید، مجمع نمایندگان فارس 5 نفر را معرفی کردند که دارای ویژگی‌هایی همچون حضور در دولت، همفکر با دولت، اصلاح طلب و اعتدال‌گرا، معاون وزیر بودند.

برومندی تصریح کرد: آقای وزیر تا 10 دقیقه قبل از اینکه فرد مورد نظر خود را به هیئت دولت معرفی کند به هیچ وجه حاضر نمی‌شد به مجمع نمایندگان بگوید که چه کسی قرار است معرفی شود، آیا نمایندگان نامحرم‌اند؟

وی تأکید کرد که وزیر کشور بیان داشت که 5 نفر معرفی شده از سوی مجمع نمایندگان فارس صلاحیت نداشتند، تناقض گویی نکنید نمایندگان مجلس محرم دولت‌ها هستند و ما باید به عقاید دیگران احترام گذاریم و تعامل داشته باشیم .

ارسال نظر: