محمدجواد لاریجانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مردم حوصله آنهایی که عادت به نق زدن و جر زدن دارند را ندارند؛ حضور این افراد به مصلحت نیست

کدخبر: 2002552

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: کسانی که سابقه و زمینه نق زدن و جر زدن دارند از هم اکنون می‌گویند آراء مردم را حفظ کنید گویا حفظ نمی‌شده است و یا می‌گویند حق الناس رعایت شود، گویا رعایت نمی‌شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: محمدجواد لاریجانی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت شهادت روحانی مبارز آیت الله نمر افزود: حاکمان سعودی ادعا می کنند که آیت الله نمر را با تعدادی از تروریست های القاعده اعدام کرده اند در حالی که صدر و ذیل این ادعاها هماهنگ نیست چرا که تروریست های القاعده و داعش دشمنان این شهید بودند و آن‌ها تاسیس شدند تا شیعیان را به شهادت برسانند.

وی گفت: ملت مسلمان ایران همه این مسائل را به خوبی می داند اما برای اطلاع آقای اردوغان عرض می کنم که فعالیت آیت الله نمر هیچ ربطی با موضوع تروریسم نداشت و وی عالمی بود که مردم را به پیمودن راه درست و بصیرت داشتن رهنمود می کرد.

لاریجانی افزود: آیت الله نمر به عنوان شهروند عربستانی می گفت که حاکمان امروز سعودی، مشروعیت و صلاحیت ندارند و او می‌گفت درآمدهای نفتی عربستان نباید به جیب شاهزاده های عربستانی برود و او دائم تاکید می کرد که با پول نفت عربستان سلاح خریداری می شود و با این سلاح ها مسلمانان بحرین، سوریه و عراق را می کشند.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: آیت الله نمر به عنوان شهروندی عربستانی می گفت که صهیونیست ها در تار و پود رژیم سعودی مسلط شده اند و علنا بر کعبه نیز مسلطند.

وی افزود: آیت الله نمر به دنبال ارتقاء کرامت شیعه و سنی در عربستان بود و تاکید می کرد که مردم عربستان باید حق انتخاب داشته باشند .

لاریجانی گفت: کدام یک از این حرف ها، مستحق اعدام است و امروز آقای اردوغان باید به ملت مسلمان ترکیه توضیح دهد که کدام یک از این حرف ها خلاف است.

وی با اشاره به اینکه اکنون خط بنی امیه دنبال می شود گفت: همان ضعف و هراسی که در حکومت یزید بود امروز هم دیده می شود و این شیعه هراسی که به آن دامن می زنند اتفاق تازه ای نیست.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: چرا آن ها تخاصم با ایران و شیعه هراسی را به راه انداخته اند؟؛ مگر تعداد پیروان مکتب اهل بیت زیاد است؟

وی گفت: امروز هراس غرب از احیا مکتب اهل بیت (ع) است و آنچه امروز شیعه هراسی را در متن سیاست های آمریکا، رژیم صهیونیستی و نوکرانشان در منطقه قرار داده است همین مکتب است.

لاریجانی گفت: در چهار سال گذشته که به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری در برخی کشورهای منطقه شاهد بیداری اسلامی بودیم آن‌ها فهمیدند که ریشه این تحولات به انقلاب اسلامی ما وصل است.

وی افزود: وقتی ملت‌های مسلمان منطقه پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حدود چهار دهه را دیدند به این نتیجه رسیدند که باید نظامی منبعث از اسلام در کشورهایشان تشکیل دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: غفلتی که به جهان اسلام خسارت وارد کرده، بی توجهی به فرهنگ و مکتب اهل بیت است.

لاریجانی به هراس غرب از احیا مکتب اهل بیت (ع) نیز اشاره کرد و افزود: به همین علت آن ها با دستپاچگی به خشونت بدون مرز و کور متوسل شده اند.

وی افزود: مکتب اهل بیت در حال پرده برداری است و یک موقع آن ها می گفتند اسلام ما، اسلام ایرانی است و متاسفانه برخی هم در داخل از مکتب ایرانی سخن می گفتند.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: امروز ایران در مقطع تاریخی حساسی قرار دارد و میدان مجاهدت عظیمی برای ایران باز شده است به شرط اینکه بدانیم چه می کنیم.

لاریجانی افزود: همان طور که در دوران دفاع مقدس بچه های بسیجی از روستاها آمدند و عظمت آفریدند امروز همه ملت ایران چه شیعه و چه سنی به میدان آمده اند.

وی گفت: شیخ شهید ما آیت الله نمر پرچمدار تقریب مذاهب بود و هیچ سخنی از او نمی توان پیدا کرد که در آن شیعه و سنی هر دو مورد خطاب قرار نگرفته باشند.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: در خصوص چرایی اینکه چرا آن ها در سرکوب شیعه تعجیل می کنند باید توجه دقیقی داشت چرا که خصومت آن ها با ایران راهبردی است.

لاریجانی گفت: آن ها با پیشرفت ما در عرصه های هسته ای و دیگر عرصه ها به این نتیجه رسیدند که قامت ایران بلند شده است و همه تهاجم ها و تحریم هایشان برای این بود که ساق پای ما را بزنند تا قد ما کوتاه تر شود.

وی افزود: دشمنان ما گفتند ایران زیادی قد کشیده است اما به لطف الهی اگر به قرآن و عترت متمسک باشیم قد ما آنقدر بلند خواهد شد که چشم دشمنان از دیدن ما ناتوان خواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین گفت: ملت ایران در مقابله با تهاجمات دشمنان بی پناه و ناتوان نیست و کلید و رکن رکینی که ما را در برابر این تهاجمات مصون می سازد بصیرت است.

محمدجواد لاریجانی در ادامه سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه امروز تهران افزود: بصیرت باطل السحر است و توطئه ها را ناکام می گذارد؛ بصیرت یعنی بدانیم در کجا و در چه شرایطی هستیم و وظیفه ما چیست و باید قیام کنیم و انجام وظیفه مان به اندازه و به موقع باشد و نه دیرتر.

وی با اشاره به برخی تهدیدات منطقه ای علیه ایران با بیان اینکه تهدیدات اذناب آمریکا در منطقه مهم و اصلاً چیزی نیست گفت:‌ البته غرب صهیونیستی به رهبری آمریکا نقاط خاصی را برای تهاجم علیه ملت ایران در نظر گرفته است، بنابراین بصیرت اقتضا می کند که نسبت به این نقاط حساس باشیم که کجا را هدف قرار می دهد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه یکی از اهداف و نقاط در نظر گرفته دشمن برای ضربه به ملت ایران را همان عمود خیمه نظام یعنی ولایت فقیه دانست و افزود: آن ها تلاش می کنند اگر به خیمه نظام آسیب وارد کنند بهتر است اما اگر نتوانستند آن را لااقل استحاله کنند.

لاریجانی آسیب به توانمندی های علمی ، فنی ، اقتصادی ، نظامی و فکری ملت ایران را هدف دوم دشمن دانست و گفت: آن ها توانمندی های ما را احصا می کنند و در دشمنی حد و مرزی ندارند، بنابراین بصیرت یعنی شناخت خوب دشمن، نه لبخند و نه مذاکره و نه فحش شان ملاک باشد بلکه عملشان معیار است که در آن تخاصم و خشونتی بدون مرز وجود دارد.

وی تخریب چهره مردم سالار و دموکراتیک نظام اسلامی را از دیگر اهداف دشمن عنوان کرد و افزود: برای غرب بسیار دردناک است که کشوری هم اسلام و هم مشارکت وسیع مردم در مسائل اساسی را همزمان در اختیار داشته باشد که نمونه آن رأی مردم به ساختارهای نظام همچون رهبری، ریاست جمهوری و سایر ارکان است.

لاریجانی تاکید کرد : این تجربه بی نظیری است که ملت ایران آن را در اختیار دارد و غرب این مهم را تحمل نمی کند بلکه می خواهد چهره رنگ به روی آن بپاشد همان طور که در فتنه 88 شاهد کودتای تمام عیار بر علیه دموکراسی و اسلام بودیم که امروز هم آن ها این هدف را دنبال می کند.

وی در ادامه با اشاره به دو انتخابات پیش رو و مهم 7 اسفند افزود: آن هایی که عادت به نق زدن و جرزدن در مسابقه دارند، مردم حوصله آن ها را ندارند و حضور این افراد برای مسابقه مصلحت نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: افرادی هستند که تا رأی نیاوردند به خیابان می ریزند و بانک و مسجد و اماکن عمومی را به آتش می کشند اما به درک که رأی نیاورده اند.

لاریجانی ادامه داد: کسانی که سابقه و زمینه نق زدن و جرزدن دارند از هم اکنون می گویند آراء مردم را حفظ کنید گویا حفظ نمی‌شده است و یا می گویند حق الناس رعایت شود، گویا رعایت نمی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که انتخابات 7 اسفند باشکوه و به دور از توطئه های دشمنان برگزار شود و مردم به کسانی رأی بدهند که پایبند به مقررات و عهد و پیمانشان و همچنین مایه آرامش برای کشور باشند.

لاریجانی با یادآوری فتنه 88 و تلاش شدید دشمن برای ضربه زدن به چهره دموکراتیک نظام گفت: آن ها آسیب زدند اما نظام ما قوی بود و سرشان نیز به سنگ خورد.

وی چهارمین هدف دشمن را ضربه به اقتصاد کشور خواند و افزود: دشمن می خواهد اقتصاد کشور را فلج تا اعلام کند نظام نتوانست وضعیت مردم را مهیا کند و برخی نیز می گویند در حال اضمحلال اقتصادی هستیم در حالی که برعکس در حال مشاهده سقوط تئوری بسیار غلطی هستیم که می گوید نفت بفروشیم و کالا وارد و سپس مصرف کنیم که این تئوری به آخر خط رسیده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: امروز دوره تئوری اقتصادی است که ملت را در برابر تهدیدات دشمنان مقاوم می کند و این تئوری فتح الفتوح است نه اضمحلال، بنابر این باید ذهن خود را با این نگاه تنظیم کنیم.

لاریجانی گفت: می گویند تهدید نظامی مطرح است و بحث می کنند که در فلان کشور همسایه یک پسرکی حرفی زده است، او که پاسخ ندارد، پاسخ اش این است که هولک! این حرف ها برای تو زیادی است، اربابان تو هم جرات حمله به ایران را ندارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: قدرت این نظام فراتر از چنین مسائلی است و اگر پشت سر ولی امر حرکت و حرف های ایشان را دنبال کنیم بدانید در آستانه فتح الفتوح هستیم.

وی همچنین بصیرت را برگرفته از سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) دانست و افزود: بصیرت در مکتب این بزرگواران مبتنی بر تفقه در دین است و نه بصیرت من درآوردی.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: بصیرت یعنی حواسمان به دیگر نقاط جهان و اسلام باشد که چه مشکلاتی مسلمانان و شیعیان دارند و چه رنج ها می کشند.

لاریجانی افزود: البته اگر دنیای اسلام از مکتب اهل بیت (ع) فاصله نمی گرفت دچار مشکلات امروز نمی شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش دشمن شناسی را از الزامات بصیرت خواند و گفت: دشمن تخیل نیست و دشمنان قسم خورده ای داریم که 37 سال دشمنی خود را برای مقابله با تجربه عظیم ما بکار بسته و کنار نگذاشته‌ است.

لاریجانی افزود: ما دشمنان بسیار سمجی داریم و باید صد برابر آن ها در راهمان استقامت داشته باشیم.

وی گفت: همین رژیم آل سعود که اعدام های فراوان دارد مورد فشار بین المللی دولت انگلیس قرار داشت و به محض اینکه آیت الله نمر به شهادت رسید دولت انگلیس، کشور عربستان را از فهرست کشورهایی که به سبب اعدام زیاد باید مورد پیگرد باشند خارج کرد.

لاریجانی افزود: آیت الله نمر به عنوان عالم فقیهی بود که همه سخنانش مدرن و براساس حقوق بشر است؛ او را سربریدند و دولت اوباما می گوید که ببینید ما از رفتار عربستان دفاع نکردیم.

وی گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران یک زنی در استان های شمالی، شوهرش را کشته بود که به قصاص محکوم شد و همه دنیای غرب علیه ما اعلامیه دادند و در کنگره آمریکا عکس آن زن را گذاشتند.

لاریجانی افزود: بیش از 40 درصد موارد قصاص در جمهوری اسلامی ایران با تلاش های خیرخواهانه به گذشت منتهی می شود اما این همه علیه ما حرف های ناشایست می زنند.

وی گفت: اما در شرایطی که یک عالم بزرگوار می گفت باید کرامت ما در عربستان حذف شود او را سربریدند و دولت اوباما می گوید همین قدر که ما از عربستان حمایت نکردیم باید متشکر باشید.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: این نهایت فضاحت است.

لاریجانی گفت: امام صادق (ع) در حدیثی تاکید فرمودند که باید خط بنی امیه را به طور کامل شناخت و ما امروز می فهمیم که این خط همچنان وجود ندارد و اذناب بنی امیه همچنان جنایات خود را تکرار می کنند.

ارسال نظر: