در دیدار عراقچی مطرح شد؛

نخست وزیر سابق ژاپن: توکیو خواستار گسترش همکاری‌ها با تهران است

کدخبر: 2033816

نخست وزیر سابق ژاپن با اعلام خرسندی از اجرای برجام و توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵، ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند همکاریهای خود در عرصه های مختلف را بیش از پیش گسترش دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نخست وزیر سابق ژاپن با اعلام خرسندی از اجرای برجام و توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5، ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند همکاریهای خود در عرصه های مختلف را بیش از پیش گسترش دهند.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه به منظور شرکت در نشست مرکز مطالعات بین المللی سیاست عمومی ژاپن با موضوع "چالشها و فرصت‌های فراروی اجلاس سران جی هفت" هم اکنون در توکیو بسر می برد.

وی عصر امروز جمعه (به وقت محلی) و در حاشیه این نشست با "یاسوئو فوکودا" نخست وزیر سابق ژاپن دیدار و گفتگو کرد و «فوکودا» در این ملاقات ابراز امیدواری کرد که روابط بین ایران و ژاپن در پی اجرایی شدن برجام گسترش بیشتری یابد.

او همچنین در این دیدار سوالاتی را در خصوص آخرین وضعیت روابط دو کشور مطرح کرد که از سوی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه پاسخ داده شد.

عباس عراقچی که سفر دو روزه اش به ژاپن امروز پایان می یابد، پیشتر نیز دیدارهایی با اعضای شورای بین المللی تعاملات دوستانه ژاپن (FEC)، اعضای گروه دوستی پارلمانی حزب لیبرال دموکرات و همچنین «سوگی یاما» معاون وزیر خارجه ژاپن داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: