ضیا هاشمی در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

حق نداریم براساس سلیقه‌های فرهنگی فردی چارچوب اعمال کنیم/ فعالیت‌ها در دانشگاه بر اساس قانون است

کدخبر: 2057301

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: موضع ما حمایت از اجتماعات قانونی است و همچنین فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه بر اساس قانون است، ما قوانین متغیر و سلیقه‌ای نداریم، ما حق نداریم براساس سلیقه‌های فرهنگی و باورهای فردی چارچوب اعمال کنیمئ

به گزارش « نسیم آنلاین »، خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: معاون فرهنگی، و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دومین روز نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور گفت: بخشی از عرصه ی فرهنگ در دانشگاه به همت شما عزیزان پیش می رود.

سیدضیا هاشمی در این نشست دانشجویی افزود: به رسالت رسانه ای و اخلاق حرفه ای خود پایبند باشید، دوستان رسانه ای مسیر درستی در پیش بگیرید و امر به معروف و نهی از منکر کنید. دین اسلام دین قانون مندی است در نظام اسلامی تخلف ازقانون خلاف شرع است پس بر این اساس در چهارچوب تعاملات سیاسی نیز نمی توانیم با علایق خود رفتار کنیم.

وی متذکر شد: در هر حوزه ای چه له و چه برعلیه کسی قرار باشد کاری انجام شود این کار غیرقانونی است، بنابراین در حضور افراد مختلف برای مدافع حقوق گروه های مختلف از جمله دانشجویان هستیم.

همچنین تصریح کرد: موضع ما حمایت از اجتماعات قانونی است و همچنین فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه بر اساس قانون است، ما قوانین متغیر و سلیقه ای نداریم، ما حق نداریم براساس سلیقه های فرهنگی و باورهای فردی چهارچوب اعمال کنیم. ضوابط مشخص و قانونی که برای همگان دردسترس است در راستای کار ماست و قابل استناد است. همه ی مراکز ما ذیل قوانین رسمی کشور اداره می شوند و وظیفه ما دفاع از قانون است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: دفاع از قانون دفاع جدی و بدون تقیه از نظام جمهوری اسلامی است.نظام اسلامی یعنی مجموعه ای از ساختارها،قوانین و ارزش ها.

هاشمی گفت: یکی از دفاعیه های ما این است که به قوانین و چهارچوب ها پایبند باشیم،این دین و آیین یک سیستم هماهنگ است نظام شکوهمندی که مبتنی بر قوانین الهی است و در راس آن فقیه عادل و متقی قرا دارد، بنابریان چه قوه ی مقننه، چه مجریه و چه دانشگاه ها مبتنی بر این حوزه عمل می کنند و شما به عنوان دانشجویان نخبه تعهداتی دارید.

ضیا در ادامه به شرح دوازده توصیه مقام معظم رهبری در دیدار آخر ایشان با دانشجویان پرداخت.

ارسال نظر: