قشقاوی:

مرز باجگیران پس از سه سال تعطیلی از هفته آینده بازگشایی می‌شود

کدخبر: 2065205

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه از بازگشایی مرز باجگیران پس از سه سال تعطیلی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی در جریان برگزاری دوازدهمین اجلاس مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به روند رو به رشد روابط دو کشور همسایه و مسلمان ایران و ترکمنستان اشاره کرد.

وی گفت: از هفته آینده مرز «باجگیران» پس از سه سال توقف و تعطیلی موقت مجدداً بازگشائی می شود و رفت و آمد کامیونها از این مرز مجددا امکان پذیر خواهد شد.

قشقاوی همچنین گفت: در اجرای موافقتنامه انتقال محکومین، اسامی 130 تن از زندانیان ایرانی با اولویت زنان، سالخوردگان و بیماران برای انجام تشریفات قانونی انتقال به کشور به طرف ترکمنی ارائه شده است.

قائم مقام وزیر خارجه ترکمنستان نیز با اشاره به میهمان نوازی گرم طرف ایرانی و اعلام رضایت از تفاهمات بعمل آمده در این اجلاس، بر اراده رئیس جمهوری ترکمنستان و سایر مقامات این کشور برای استمرار همکاری های دوجانبه در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

در پایان این اجلاس دو روزه ، طرفین «یادداشت تفاهم» مشترکی را در 18 بند به امضا رساندند که براساس آن دو کشور در خصوص تسهیل صدور روادید برای اتباع یکدیگر به ویژه تجار و گردشگران و ضرورت اجرای موافقتنامه انتقال محکومین به حبس و همچنین مسائل مرزی و گمرکی بین دو کشور، توافق کرده اند.

«حسن قشقاوی» معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ریاست هیات ایرانی و «وفا حاجی اف»، قائم مقام وزارت خارجه ترکمنستان ریاست هیات ترکمنی را در این اجلاس دو روزه برعهده داشتند.

ارسال نظر: