سردبیر روزنامه کیهان:

احتیاج دارند، اعتراض نمی کنند

کدخبر: 2085706

حسین شمسیان با بیان اینکه فاجعه دیپلماسی دولت یازدهم آثار خفت‌باری دارد که بی‌شباهت به دوران تلخ قاجار نیست نوشت: دولت یازدهم نماد ذلت در تاریخ جمهوری اسلامی است و حقیرانه زبان دشمن را دراز کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین شمسیان سردبیر روزنامه کیهان در کانال تلگرامی خود در خصوص سیاست خارجی دولت یازدهم نوشت:

فاجعه دیپلماسی دولت یازدهم آثار خفت باری دارد که بی شباهت به دوران تلخ قاجار نیست.

امروز وزیر امور خارجه فرانسه که مهمان کشورمان است،با گستاخی هرچه تمام تر درباره آزمایش موشکی جدید ایران با بیان اینکه ما در حال بررسی این خبر هستیم، تصریح کرد: «فرانسه پیش از این نگرانی خود را از استمرار آزمایش موشکی در ایران اعلام کرده است که این مسأله برخلاف روح #برجام و مفاد #قطعنامه2231 است و امروز نیز با صراحت این موضوع را به مخاطبان خود بیان کردم»!

اما واکنش مقامات ما به این وقاحت و زیاده گویی چه بود؟

چند قرارداد مهم اقتصادی تقدیم فرانسوی ها شد!

از جمله پروژه توسعه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

امتیاز تاسیس کارخانه "بایو اتانول" در کرمانشاه

کار تمام نشد و این مقام فرانسوی در ضیافت شام امشب در سفارت فرانسه به یاد قرن نوزدهم میلادی افتاد و با نخوت جملاتی گفت که آه از نهاد هر ایرانی با غیرتی بر می آورد.

همزمان با سفر وزیر خارجه فرانسه ناوهای جنگی این کشور به همراه انگلیس و آمریکا در خلیج فارس مانور نظامی برگزار می کنند!

موضوع مورد اعتراض دیپلمات های کار کشته(!)ما قرار نگرفت اما تجار فرانسوی نگران شدند که مبادا این کار دولتشان به منافع تجاری آنها آسیب بزند، لذا به "آریو" اعتراض کردند.

اما واکنش آقای وزیر خارجه تلخ وعبرت آموز است

وی می گوید: «بنده هیچ نگرانی نسبت به موفقیت آمیز بودن این سفر ندارم! مقامات ایرانی در هیچ یک از جلسات مقدماتی و برنامه ریزی برای سفر در تهران و پاریس به این مسئله معترض نشدند»!

آریو سپس در موضعی مقتدرانه مدعی می شود: دولت ایران به این سفرها احتیاج دارد و مطمئنم که هیچ اعتراضی در جلسات فردا هم نخواهیم شنید!

حقیقتا دولت یازدهم نماد ذلت در تاریخ جمهوری اسلامی است و حقیرانه زبان دشمن را دراز کرده است.

این روزها را فراموش نخواهیم کرد.

ارسال نظر: