بازتاب حضور انقلابی ملت در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری فرانسه به نقل از روحانی: هرفردی که با زبان تهدید سخن بگوید، مردم ایران پاسخ او را خواهند داد

کدخبر: 2086917

راهپیمایی شکوهمند یوم الله ۲۲ بهمن ماه که روز جمعه برگزار شد، در خبرگزاری فرانسه با انتشار خبرهای متعدد و فوری بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خبرگزاری فرانسه با پخش جملاتی از سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، آن بخش از سخنرانی وی را که در باره تهدیدهای آمریکا بود، بازتاب داد.

به نوشته این خبرگزاری، حسن روحانی گفت: آنهایی که مردم ایران را تهدید می کنند، باید بدانند که با این مردم باید با احترام سخن بگویند. هرفردی که با زبان تهدید با مردم ایران سخن بگوید، مردم ایران پاسخ او را خواهند داد.

خبرگزاری فرانسه افزود: مردم ایران سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با راهپیمایی های سراسری عظیم جشن می گیرند.

شرکت کنندگان دراین راهپیمایی درحالی شعارهای سنتی علیه آمریکا و اسرائیل سر می دادند که رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون درگیر جنگی لفظی با مقامات ایران است و به تهران در باره آزمایش موشکی اخیر این کشور هشدار داده است. درمیان گروههایی که در راهپیمایی شرکت دارند، جمع زیادی از مردم به سوی میدان آزادی، مکان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حال حرکت هستند. علاوه برتهران، این راهپیمایی درسایر شهرهای ایران نیز برگزار می شود و تلویزیون دولتی ایران تصاویری از آن پخش کرد که مردم در دمای بسیار پایین و حتی در برخی موارد در زیر برف و باران به راهپیمایی آمده اند. این راهپیمایی ها با هدف بزرگداشت یازدهم فوریه 1979 برگزار می شود که در آن روز مردم ایران تحت رهبری آیت الله (امام ) خمینی (ره) به حکومت پهلوی پایان دادند. خبرگزاری فرانسه افزود:پس ازبیستم ژانویه و پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تنش لفظی میان واشنگتن و تهران که رابطه آنها از سال 1979 و پس از اشغال سفارتخانه آمریکا در تهران قطع شده ، بطور بی سابقه ای افزایش یافته است.

به نوشته این خبرگزاری، ترامپ ازهمان آغاز تبلیغات انتخاباتی خود، توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 را توافقنامه ای 'افتضاح' خوانده و در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران، تحریم های جدیدی علیه این کشور اعمال کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: