امسال ۱۶۱۲ نفر روز در روستاهای خلخال فعالیت جهادی انجام می‌دهند

کدخبر: 901337

فرمانده سپاه خلخال گفت: ۱۷ حلقه صالحین از شهرستان در این فعالیت‌ها حضور پیدا می‌کنند/ امسال به بیش از ۶۷۵ نفر از اقشاری که در آموزش‌های بسیج شرکت می‌کنند، تسهیلات پرداخت می‌شود

سرهنگ مصطفی کریمی، فرمانده سپاه شهرستان خلخال اردبیل در گفتگو با «نسیم» با شرح فعالیت‌های انجام گرفته از سوی این سپاه در حوزه بسیج سازندگی، اردوهای جهادی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی گفت: کمک به سازندگی، محرومیت‌زدایی به وسیله برگزاری اردوهای یک روزه بسیج اقشار با حضور 17 حلقه صالحین از جمله اعمالی است که انجام می‌شود. اولویت این برنامه‌ها خانواده شهدا هستد که از جمله آنها می‌توان به کمک به آبیاری، کانال‌سازی، برداشت محصولات و بازسازی اماکن اشاره کرد. اکثر آموزش‌ها با رویکرد پرورش ماهی، ماکیان، مرغ خانگی، پرورش قارچ، زنبور عسل، محصولات گلخانه‌ای و با محوریت کارآفرینی بوده که داوطلبان دوره‌ها که پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی و کار خود را آغاز می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان خلخال اظهار داشت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه اقتصاد مقاومتی در سال 92 بیش از 610 میلیون تومان تسهیلات در قالب وام‌های قرض‌الحسنه و عقود اسلامی به بسیجیان و اقشار مختلف مردم که در آموزش‌های بسیج سازندگی شرکت داشتند، پرداخت شده است. برای سال 93 نیز پرداخت تسهیلات به بیش از 675 نفر در برنامه سپاه ناحیه خلخال قرار دارد که موجب علاقه‌مندی روستاییان به حوزه کسب و کار و تولید و اشتغال در روستاها و شهرها شده است.

ارسال نظر: