زاکانی: غرب برای تداوم سلطه خود به اسلام‌هراسی دامن می‌زند

کدخبر: 908525

نماینده مردم تهران افزود: سیاست جمهوری اسلامی در منطقه به میدان آوردن مردم برای صیانت از حق خود است/ شرایط عراق رو به بهبودی است و بیش از ۸۵ درصد سرزمین سوریه در اختیار دولت مرکزی قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، زاکانی شب گذشته در جریان سخنرانی در جمع دانشجویان طرح ولایت استانی خراسان رضوی در محل اردوگاه امام رضا(ع) این شهر گفت: پیش از پیروزی انقلاب همواره اسرائیل در جنگ‌های منطقه پیروز بود اما پس از انقلاب هیبت نظام سلطه شکسته شد، ما به عنوان قطب سلطه‌ستیز باید تقابلی هوشمندانه با قطب سلطه‌گر داشته باشیم و از هرگونه کمک به قطب سلطه‌ستیز دریغ نکنیم.

جمهوری اسلامی در حالی خود را به دنیا باوراند که در دنیای اسلام دو نگاه کلی یعنی اسلام متحجرانه با محوریت عربستان و اسلام سکولار با محوریت ترکیه شکل گرفته بود، اکنون نیز با محوریت ایران جریان مقاومت و با محوریت عربستان جریان سازش شکل گرفته و اخوان‌المسلمین که در سال 89 داشت به قدرت می‌رسید در حال افول قرار گرفته است. غرب برای تداوم سلطه خود اسلام‌هراسی را جایگزین نظام دو قطبی پیشین خود کرده است.

زاکانی یادآور شد: نظام سلطه با توجه به فشاری که بر روی آن وارد شده گلوگاه مقاومت را در منطقه نشانه‌گیری کرده است. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که برای شکستن محور مقاومت باید مستقیما وارد عمل شوند، آنها حتی در مورد سوریه رسما اعلام کردند که قصد حمله دارند اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که امکان این اقدام برای آنها میسر نشد.

نماینده مردم تهران با اشاره به تحولات عراق گفت: عربستان به دنبال تسلط بر کابل، بغداد و دمشق است، آنها برای عراق فروپاشی از درون را برنامه‌ریزی کرده بودند که با پیروزی حزب مالکی و تسلط بر کردستان این نقشه نقش برآب شد و به همین دلیل بود که داعش را وارد عراق کردند، داعش تلاش داشت سه استان از عراق و سوریه خط ارتباطی ایران با سوریه را قطع کند، اما واقعیت آن است که اکنون جریان تکفیری در منطقه در حال دست و پا زدن‌های نهایی است و داعش محکوم به شکست است. سیاست نظام اسلامی برای تحولات منطقه به میدان آوردن مردم برای صیانت از خود و دستاوردهایشان است.

ارسال نظر: