معاون سیاسی بسیج‌ دانشجویی دانشکده‌ خبر: ما قطعاً وزیر علوم را رفتنی می‌دانیم

کدخبر: 909065

جلال خالقی در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی منتقد جدی عملکرد یکساله وزارت علوم هستند/ وزیر بعدی از ابتدای کار و نه در شرف استیضاح، با تشکل‌های دانشجویی جلسه بگذارد

جلال خالقی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان این که ما از دوران هاشمی رفسنجانی و کارگزاران با تشکل های دانشجویی و احزاب دولت ساخته روبرو بودیم، به اظهار نظر معاون وزیر علوم مبنی بر منتقد بودن تشکل های دانشجویی نسبت به وزیر علوم اشاره کرد و گفت: مسئولین وزارت علوم همه تشکل ها و اتحادیه های اصیل و به قول آقایان شناسنامه دار را منتقد وزیر علوم می دانند.

وی افزود: این واقعیت را ما در جلسه ضیافت افطار اتحادیه های دانشجویی و وزیر علوم شاهد بودیم و دیدیم که تمام 5 اتحادیه دانشجویی نسبت به عملکرد عینی وزارت علوم انتقادهای مهم و جدی داشتند.

خالقی سیاست زدگی، عدم پرداختن به عفاف و حجاب و فرهنگ دینی و عزل و نصب های سیاسی و حزبی را از جمله نقدهای تشکل های دانشجویی به وزیر علوم دانست و با بیان این که فضای جلسه ضیافت افطار اخیر وزیر علوم با دانشجویان ، فضای یاس آلودی بود، اظهار داشت: متأسفانه وزیر علوم به جای پرداختن به مشکلات، بخش قابل توجهی از صحبت های خود در جلسه را به دفاع کردن و توجیه اقدامات افرادی که مجلس آن ها را تأیید صلاحیت نکرده است و فیلم "آتش سوزاندن آن ها در فتنه" (سخنرانی هایی در تهییج دانشجویان در فتنه 88 علیه انتخابات) موجود است، همچون توفیقی و میلی منفرد در فتنه 88 پرداخت.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران با بیان این که ما این جلسه را که اولین جلسه وزارت علوم در یک سال گذشته با تشکل های دانشجویی بود، تعبیر به جلسه خداحافظی وزیر علوم کردیم، گفت: ما همان جا به مسئولین وزارت علوم گفتیم که وزیر بعدی که آمد، از همان ابتدا با تشکل های دانشجویی جلسه بگذارید نه زمانی که استیضاح وزیر پیش آمده و قرار است وزیر عوض شود تا واقعاً از نظرات دانشجویان در اداره وزارت علوم استفاده شود.

وی افزود: تشکل های دانشجویی به قدری به رفتن وزیر علوم معتقدند که پایان مراسم افطار یکی از دانشجویان گفت "ان شاء الله چهارهفته دیگر همین جا دیدار با وزیر علوم جدید " و این حرف با تایید سایرین همراه شد.

خالقی با بین این که فضای جلسه طوری بود که اگر به آقایان می گفتیم این جا تهران است می گفتند شما مدرک بیارید که این جا تهران است مشهد نیست، گفت: مشکل ما با افراد نیست بلکه مسئله این است که وزارت علوم را با تمام امکاناتش تبدیل به یک عروسک خیمه شب بازی کرده اند که عده ای سوءاستفاده های خود را از آن بکنند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران در اشاره به دفاع وزیر علوم از کمیته های سه نفره گفت: وزیر این هیئت های سه نفره را به سبب آن که اعضای آن از سطح علمی بالایی برخوردار بودند غیر سیاسی می دانست و این در حالی است که باید دید نقش این هیئت ها صرف نظر از آن که اعضای ن دانشجو یا استاد تمام بوده، در دانشگاه چه بوده است.

وی افزود: اگر این هیئت ها صرفاً هیئت علمی بوده، چرا وارد هر دانشگاهی می شدند، فضای دانشگاه ملتهب و تشنج هایی ایجاد می شد و "برخی دانشجویان مشکل دار و خط داری که سیمشان وصل است" علیه مسئولین جاری دانشگاه ها فضای روانی بر پا می کردند.

خالقی با بیان این که آقای وزیر را ما قطعاً رفتنی می دانیم ولی ای کاش مشکل وزارت علوم حل شود، گفت: ما به بازگشت اساتید و دانشجویانی که مشکلات امنیتی و اخلاقی داشتند معترض بودیم و آقایان می گفتند مدرک ارائه دهید که چنین دانشجویان و اساتیدی به دانشگاه بازگشته اند و این در حالی است که ما حتی از تاریخ نامه های نگاشته شده نیز مطلع هستیم.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده خبر در اشاره به نوع برخورد وزیر علوم با منتقدین از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرجی دانا در برابر انتقادات و گوشزدهای شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای آن که انتقادپذیر باشد و پذیرای اشکالات کار خود باشد، گفته است من یک استاد دانشگاه هستم که کار خود را رها کرده ام و آمده ام اگر نمی خواهید من به کانادا بر می گردم.

وی خاطر نشان کرد: وزیر علوم اقدامات اشتباهی در بخش های مختلف داشته است که نتایج آن را نیز ما در کاهش رشد علمی و نزول رتبه کشور به رتبه دوم خاورمیانه دیدیم.

ارسال نظر: