شهردار شیراز: برج دوقلوی زند قرار نیست به بوتیک تبدیل شود

کدخبر: 921397

پاک‌فطرت افزود: میزان سطح اشغال برج زند ۲۵ درصد است و باقی فضا به صورت فضای سبز حفظ می‌شود/ این برج از طریق تونل زیرزمینی به ایستگاه مترو نمازی متصل می‌شود/ مجتمع تجاری- تفریحی در فرودگاه شیراز ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی‌رضا‌ پاک‌فطرت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مترو در شیراز بیان داشت: در تهران و سایر کلان‌شهر‌ها افتتاح اولین بخش مترو بیش از ۱۲ سال طول کشید و اکنون شیراز به عنوان سومین شهر صاحب مترو می‌شود و این درحالی است که برخی کلانشهر‌ها حتی 4.5 کیلومتر هم آماده افتتاح ندارند. از فاز دو خط اول حدود ۶۰ درصد کار انجام شده و در دو ایستگاه میدان امام حسین(ع) و زند که وضعیت از لحاظ ترافیکی بحرانی بود با همکاری پلیس راهور کار را آغاز کردیم و تا ۱۸ ماه آینده ایستگاه‌های باقی‌مانده تکمیل شده و تلاش داریم تا دو سال آینده کل خط یک افتتاح شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط دو مترو شیراز، افزود: پیمانکار انتخاب شده در این خط توانمند بوده و سابقه اجرای خطوط سه و هفت مترو تهران را در کارنامه دارد و امید داریم قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با استفاده از روش‌های نوین کار ساخت این خط را در زیر زمین انجام داده و بدون مزاحمت بتوانیم فاز یک را از شهرک بهارستان (میانرود) تا میدان آزادی (فلکه گاز) تا پنج سال آینده به بهره‌برداری برسانیم. با ورود پیمانکار جدید ساخت فاز دو خط ۲ از شهرک سعدی تا فلکه گاز نیز آغاز می‌شود.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با مذاکراتی که با مدیریت فرودگاه شیراز داشته‌ایم مجموعه تجاری- تفریحی و خدماتی بزرگی جانمایی و طراحی شده که با ورود سرمایه‌گذارانی که تمایل به چنین پروژه‌های دارند، ساخت آن شروع می‌شود؛ ضمن اینکه خود شهرداری ساخت چند مجموعه را در این بخش از شهر آغاز کرده است.

پاک‌فطرت خواستار مراجعه معترضان به پروژه‌های برج‌سازی به مشهد شد و بیان داشت: در این شهر ۵۵ ساختمان بالای ۲۵ طبقه درحال ساخت است ضمن اینکه در اصفهان ساختمان‌های ۳۰ طبقه معمولی است و میزان سطح اشغال برج زند ۲۵ درصد است و باقی فضا به صورت فضای سبز و عمومی حفظ می‌شود.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه قرار نیست این مجموعه به بوتیک تبدیل شود، اظهار داشت: قصد داریم فروشگاه‌های کالای پزشکی و مراکز درمانی را در این مرکز متمرکز کنیم تا شهروندان به راحتی به تمام نیازهای خود دسترسی داشته باشند؛ ضمن اینکه در تلاش برای اتصال این برج به ایستگاه مترو نمازی از طریق تونل زیرزمینی هستیم و به میزان دو تا سه برابر مقدار مورد نیاز هم پارکینگ در این پروژه دیده شده است.

ارسال نظر: