رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: امکان ادغام این دانشگاه و دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد

کدخبر: 922922

مسعود شفیعی افزود: این دو دانشگاه با وجود هم‌افزایی، مدیریت و شورای سیاستگذاری واحد از ماهیت مجزایی برخوردار هستند/ لیسانسه‌های فنی و حرفه‌ای باید با دانشگاه‌های سنتی متفاوت باشند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، شفیعی ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره سراسری فرهنگی، هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در تالار دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: با وجود هم‌افزایی، ساماندهی، مدیریت و شورای سیاستگذاری واحد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی، این دو دانشگاه دارای ماهیت مجزا هستند و ادغام و یکی‌شدن آنها امکان ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سطح رشته‌های فنی و مربوط به حیطه فناوری، سطح امور مهارتی نیز از کاردانی به کارشناسی ارتقا یافته و ما با توجه به پیشرفت‌هایی که در دنیا شکل گرفته، به لیسانسه‌های فنی نیاز داریم که تکنسینی انجام دهند و دیگر تکنسین‌ها در حد کاردان نیستند. باید سطح کار را بالا برد و به دنبال لیسانسه و مهندسینی باشیم که با دانشگاه‌های سنتی تفاوت دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه افزود: هدف ما حرکت در مسیر پیشرفت و کمک گرفتن از کشورهای پیشرفته است، لذا قرار است در این زمینه مجوزهای لازم را از وزارت علوم دریافت کنیم. رشته‌های مدنظر ما با رشته‌های آموزشی عالی تفاوت دارند و دانشجویان آن باید کار یدی بلد باشند و با ورود به عرصه صنعت، در بازار کار تأثیر بگذارند و بیش از آنکه چیزی به صورت تئوری بیاموزند، آن را در کارگاه‌ها به صورت کاربردی فرا گیرند.

شفیعی اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بین بردن معضل بیکاری است. امیدواریم بخش زیادی از مشکل اشتغال با ورود دانشجویان این دانشگاه‌ها به بازار کار حل شود. به دنبال تجهیز این دانشگاه درسال جاری هستیم و امیدواریم با بودجه‌ای که برای این مرکز در سال آینده تصویب می ‎ ‌‌ شود بتوانیم نیازهای آن را برطرف کنیم.

ارسال نظر: