حسینی شاهرودی: مسئولان فرهنگی برای احیای ارزش‌های اسلامی با حوزویان همکاری کنند

کدخبر: 922941

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز کاهش جمعیت مسلمانان یکی از نگرانی‌هایی است که احساس می‌شود و با آموزه‌های دینی سازگاری نداشته و باید برای آن فکری اساسی کرد

به گزارش «نسیم» حجت الاسلام سید عبد الهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان از ناطقین پیش از دستور، پیرامون مسائل فرهنگی و دغدغه های مومنین در این زمینه سخن گفت و تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی در فرهنگ اسلامی ، معماری اسلامی است که متأسفانه امروزه در ساخت و سازها به آن توجه نمی شود.

نماینده مردم استان گلستان در این مجلس در بخش دیگری از نطق خویش ، با اشاره به مسأله تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران این اقدام کاری ارزشمند ارزیابی و دست اندرکاران اجرای این طرح ، تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین موضوع حجاب و عفاف را مورد اشاره قرار داده و از بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه انتقاد و ارائه طرحها و مدل های اسلامی متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی ، ضروری دانست و ادامه داد: بسیار خوب و ضروری است که مسؤولان فرهنگی برای احیای ارزشهای اسلامی در جامعه با حوزویان همکاری و مشورت نمایند.

یکی دیگر از نکاتی که ایشان به آن اشاره کرد، مسأله تکثیر نسل و ضرورت آینده‌نگری در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و افزود: امروز کاهش جمعیت مسلمانان یکی از نگرانی‌هایی است که احساس می‌شود؛ مسأله‌ای که با آموزه‌های دینی و توصیه بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری سازگاری نداشته و باید برای آن فکری اساسی کرد و دولت محترم نیز بسترهای لازم برای این امر را فراهم آورد.

آقای حسینی شاهرودی در پایان یکی از مسائل مهم و ضروری که باید مورد توجه قرار گیرد رفع بیکاری به خصوص بیکاری جوانان است که اگر به این مسأله توجه جدی شود قطعاً زمینه ازدواج و فرزندآوری جوانان مهیا خواهد شد.

ارسال نظر: