حجت‌الاسلام خلج: خداوند خریدار عشق ما به اباعبدالله(ع) است 

کدخبر: 944033

در دنیا اصحاب ابی عبدالله علیه‌السلام  فروشنده و خداوند خریدار و چیزی که قرار است خرید و فروش شود ایمان به خداوند " تجاهدون فی سبیل الله " (جهاد در راه خدا)؛ کربلا هم مقر خرید و فروش است 

به گزارش "وارث" مراسم عزاداری شب چهارم محرم با سخنرانی حجت الاسلام خلج و مداحی حاج محمود کریمی توسط هیئت ثارالله علیه السلام در مسجد الهادی برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام خلج را می خوانید:

یک تجارت پر سود چهار رکن دارد: فروشنده، خریدار، جنسی که قرار است خرید و فروش شود و مغازه یا مکانی که قرار است در آن مکان خریدو فروش انجام شود.

در دنیا اصحاب ابی عبدالله علیه السلام فروشنده و خداوند خریدار و چیزی که قرار است خرید و فروش شود ایمان به خداوند " تجاهدون فی سبیل الله " (جهاد در راه خدا). کربلا هم مقر خرید و فروش است .

خداوند بین همه مخلوقاتش انسان را انتخاب کرد و بین همه انسانها، انبیا و اولیا را همچنین بین انبیا و اولیا، حضرت ابراهیم علیه السلام را دوست و رفیق خود قرار داد و به او لقب خلیل الله الرحمان را داد و به وی گفت ای ابراهیم می خواهم تو را خلیل خود انتخاب کنم به چند دلیل اول اینکه"

إنّما اتَّخَذَ اللهُ إبراهیمَ خلیلاً لِکَثْرَةِ صَلاتِهِ علی محمّدٍ وأهلِ بیِتهِ صلواتُ اللهِ عَلَیهم

می خواهم تو بشوی رفیق و خلیل من برای صلوات بر محمد و ال محمد. لذا صلوات را دست کم نگیرید با همین صلوات انسان به مقامات خیلی عالی میرسد، زمانیکه صلوات می فرستید برای خودتان هم منفعت می آید و شما آل پیامبر می باشید بر اساس روایت داریم " کل تقیّن و نبیین " هر کس که تقوا پیشه کند و دلش را با محبت ابی عبدالله صاف کند میشود آل من پیغمبر. لذا هر صلواتی که از اول خلقت تا آخر خلقت نوشته می شود، برای شما هم نوشته میشه زیرا شما هم جزو آل حساب می شوید.

به عنوان مثال معامله ای پر سود می باشد که فروشنده خانه بگوید این خانه ای که خریدی برای خودت و این پول هم که پرداخت کرده ای برای خودت باشد. حال در اینجا خداوند می فرماید: فروشنده هر کسی است، که احب ابی عبدالله علیه السلام است.و ما در روی زمین فروشنده هستیم و چیزی که قرار است بفروشیم به خداوند متعال این عشق و ارادت ما و حب ما به ابی عبدالله علیه السلام است و خداوند خریدار عشق ما به ابی عبدالله علیه السلام است.

سوره توبه آیه 111می فرماید : " إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ" در حقیقت‏ خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى] اینکه بهشت براى آنان باشد خریده است همان کسانى که در راه خدا مى‏جنگند و مى‏کشند و کشته مى‏شوند [این] به عنوان وعده حقى در تورات و انجیل و قرآن بر عهده اوست و چه کسى از خدا به عهد خویش وفادارتر است پس به این معامله‏اى که با او کرده‏ اید شادمان باشید و این همان کامیابى بزرگ است. خداوند از شما عاشقان ابی عبدالله علیه السلام جان و مالتان را که همان عشقتان به آقا ابی عبدالله هست می خرد و به شما بهشت میدهد.

خداوند در سوره واقعه افراد را به سه دسته تقسیم می کند: اصحاب یمین، اصحاب شمال، " وَ السبِقُونَ السبِقُونَ أُولَئک الْمُقَرَّبُون ". در اینجا از گروه سوم صحبت می کنیم که خداوند می فرماید: "فریحا و ریحان و جنه النعیم " خودش می شود روح و ریحان. بهشت چیزی غیر از خود آدم نیست و همچنین جهنم چیزی غیر از خود آدم نیست. و باز خداوند در قرآن می فرماید: " نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَة الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ " اگر درون آدم سوخت، آدم نمی‌تواند فرار کند. این اتش قیامت که می سوزاند ،فرق آتش این دنیا با آتش آن دنیا این است که آتش این دنیا از بیرون انسان را می سوزاند ولی آتش آن دنیا آدم را از داخل یعنی دل و جان انسان را می سوزاند. پس جهنم چیزی جز خود آدم نیست . روایت داریم هر کس به اندازه بال پشه بر ابی عبدالله علیه السلام گریه کند اگر در آتش جهنم بیفتد خاموش می شود. لذا هر چه آدم بیشتر گریه می کند خودش را صاف می کند و گناهان وی بخشیده می شود . بعضی ها اشکال به این روایت می گیرند که مگر میشود یه قطره اشک آتش جهنم را خاموش کند شاید به این دلیل است که فکر می کنند جهنم جایی است و در صورتی که جهنم چیزی نیست جز خود انسانها.

استاد مرحوم آیت الله العظمی بهجت رحمه الله و علامه طباطبایی رحمه الله به نام شیخ محمدحسین غروی اصفهانی رحمه الله در کتاب کفایت الاصول می فرماید: امام حسین علیه الاسلام سالی یکبار در بهشت برای اهل بهشت تجلی می کند. سالی یکبار یعنی چه؟ اول این که در کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین علیه الاسلام می فرماید: شیطان شش هزار سال خدا را بندگی کرد، معلوم نیست این شش هزار سال، شش هزار سال دنیایی است یا آخرتی!؟

خداوند در قرآن می فرماید: هر پنجاه هزار سال شما یک روز قیامت است. یعنی ایشان که می فرماید سالی یکبار ابی عبدالله علیه السلام در بهشت تجلی میکند تا ببینندش یعنی 360 تا پنچاه هزار سال.

روایت داریم در بهشت بعد هزاران سال خداوند به بهشتیان می فرماید: جمع شوید میخواهم نعمتی را به شما نشان دهم و زمانی که جمع می شوند فقط نور و چهره امام حسین علیه الاسلام را می بینند بعد خداوند می فرماید برگردید به بهشت اما انسانها می گویند آیا همچین نعمت بزرگی هم بوده است و به ما نگفته بودید؟

حاج میرزا اسماعیل دولابی گفت :

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند آیا شود گوشه چشمی به ما کنند

ابی عبداالله چگونه به ما نظر می کند؟

روایت داریم زمانی روضه خوان شروع به روضه خواندن می کند، مستمع نشسته است و اسم حسین فاطمه علیه الاسلام را می شنود و شروع به گریه کردن می کند، خود اقا ابی عبدالله ویژه بهش نگاه می کند و می گوید خدایا گناهان این را ببخش. اینها با امید به در خانه من آمده اند .

روایت داریم ای گریه کن من اگه بدانی بخاطر این یه قطره اشکی که میریزی خداوند به تو چه می خواهد بدهد آنقدر خوشحال میشوی که خوشحالیت خیلی بیشتر از این آتشی می شود که الان داری برای من گریه می کنی. (فرحة افعل افضل اکثر من الحزن)

عتاب یار پریچهره عاشقانه بکش که یک کرشمه تلافی صد جفا کند

زملک تا ملکوتت حجاب بر دارم هر آنکه خدمت جام جهان نما بکند

طبیب عشق مسیحا دم است و مشفق لیک اما چو درد در تو نبیند که را دوا کند

ارسال نظر: