حجت‌الاسلام مومنی: باید با خدا وارد معامله شد

کدخبر: 944941

در تفاسیر روایی ما بیان کردند که سوره مبارکه فجر، به حضرت امام حسین (ع) اختصاص داده شده که منظور از این، نفس مطمئنه سید الشهدا علیه السلام است

به گزارش سایت "وارث"مراسم عزاداری شب پنجم محرم با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج علی قربانی در هیئت بیت الحسین علیه السلام برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام مومنی را می خوانید:

خداوند ما انسانها را متنعم به نعمت عقل کرده است و این نعمت عقل وجه تمایز میان ما انسانها از حیوانات است. حیوان شهوت محض است و انسان به این وصف عقلانیت متصف شده است و شده اشرف مخلوقات. و تماما باید بر این انسان به خاطر این نعمت بالای عقل احترام بگذارند.این نعمت عقل اسمش حجت درون هم هست.

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله می فرماید: از علامت عقل این موارد است: عدم وابستگی و دلبستگی به مال دنیا، کار و تلاش برای آخرت و در نظر گرفتن رضای خدا، توشه برداشتن برای شب اول قبر، و آماده شدن برای روز قیامت.

برای رسیدن به نفس مطمئنه باید از عقل استفاده کرد.. هیچ فقری مثل جهل نیست. با خدا وارد معامله باید شد. ارتباط با خدا را باید پیدا کرد تا به رشد و کمال برسیم. همه چیز در ید قدرت الهی است. به خدا اعتماد بکنیم و بر اساس وظیفه و تکلیفمان عمل بکنیم، به نتایج خوبی می رسیم.

ارسال نظر: