حاج ماشالله عابدی: همین که آقا فرمودند دوست ندارم، برایم کافی است، نیاز به فتوا نیست

کدخبر: 949209

با این توصیه آقا، دامنه سینه زنی بیشتر خواهد شد/ آقا دید وسیعی دارند و نظرات‎شان فراتر از دنیای اسلام است

این مداح اهل بیت در ادامه گفتگو با سایت "وارث" افزود: بعد از اینکه نظر مقام معظم رهبری را شنیدیم ،تحقیق کردیم که برای ما یقین بشود و رسیدیم به این مطلب که مقام معظم رهبری برهنه شدن را دوست ندارند، در عین حالی که با سینه زنی موافق هستند ـ یک بار هم در بین فرمایشاتشان فرمودند که قدیم ها از این پیراهن های سینه زنی بوده است و خوب بوده است ـ یعنی اصل سینه زنی را کاملا تایید کرده اند. ما همین که متوجه شدیم آقا آنطور برهنه شدن را دوست ندارند، بعضی از دوستانمان را خواستیم و جلسه ای تشکیل دادیم و این مطلب را به عرضشان رساندیم و من در آن جلسه گفتم که همین که آقا فرمودند من دوست ندارم ،برایم کافی است و نیازی به فتوا نیست و از این به بعد برهنه نمی شوم.

هیئت رزمندگان یک سری زیر پیراهنی هایی را فراهم کرده است و تعدادی از آن ها را در اختیار ما قرار داد و ما آنها را بین تعدادی از بچه هامان توزیع کردیم.

به هر جهت در دهه اول محرم بدون که برهنه بشویم عزاداری کردیم و خدا را شکر این اتفاق خیلی در هیئت موثر بود و بیشتر نفرات هم با همان پیراهنشان عزاداری می کردند . البته سپرده بودیم اگر عزاداری برهنه شد، کسی چیزی به او نگوید.

من بعضی جاها این را گفتم که واقعا فرمایش مقام معظم رهبری، فرمایش به جایی است و تا آنجا که من اطلاع دارم دامنه سینه زنی و عزاداری وسعتش خیلی بیشتر شد و در هیئت ما استقبال زیادی نسبت به سینه زنی صورت گرفت و این حالت در اغلب جلسات اتفاق افتاد .

برخی در عزاداری امام حسین علیه السلام محکم هستند ولی در بقیه موارد دینی اینگونه نیستند! انگار احترام به پدر و مادر، نماز، روزه، بدحجابی جزء دین نیست. آقا می خواهند به اینجاها کشیده نشود. الحمدالله نظرشان هم نافذ بود و خدا کمکشان کرد و امسال خیلی بهتر از سالهای گذشته بود .

خوب است که این نوع سینه زنی با لباس پخش شود و یک اثرش این است که فیلم های عزاداری آن هم به شکل برهنه جمع می شود و دیگر کسی نمی تواند با اینها اسلام را بکوبد. اثر دیگرش هم این است که وقتی جمعیت می آید، اگر یک منبری وارسته و عالم دینی هم برای سخنرانی حضور داشته باشد و در مجلس سخنرانی کند، به معرفت مردم افزوده می شود و اگر معرفت با عاطفه توام بشود، آن مجلس یک جوان متدین درست و حسابی می سازد.

گاهی فقط جنبه عاطفی تقویت می شود و این خب خیلی ضعف دارد، گاهی هم ر بعضی مجالس فقط جنبه معرفتی تقویت می شود، آن هم خیلی ضعف دارد. اگر توجه به این دو نکته با هم توام بشود، آنوقت یک دیندار واقعی می سازد که می تواند دنیا را تکان دهد که مصداق بارز زمان خودمان امام راحل (رضوان الله تعالی علیه ) است که ایشان از جهت معرفتی در اوج، از جهت مجاهدت در اوج و از جهت عاطفه هم در اوج بودند؛ یعنی وقتی روضه خوان کوثری می رفتند و می گفتند: " صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام " امام می لرزیدند و دستمال بزرگشان را در می آوردند برای پاک کردن اشک فراوانشان.

ارسال نظر: