حاج حسین سرخه‌ای: مواظب باشیم از خدا طلبکار نباشیم

کدخبر: 949960

در قیامت هر کس به جهنم می‌رود استحقاق جهنم دارد و هر کس که به بهشت می‌رود از فضل و رحمت خداست که به بهشت می‌رود

مراسم عزاداری دهه سوم محرم (شب بیست و سوم) در هیئت مکتب الزهرا(س) با سخنرانی استاد سرخه ای و مداحی حاج مرتضی طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا (س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد سرخه ای؛

_ از این خیانت بالاتر هست که در دنیا کسی بیاید و به خالق خودش کفر بورزد. این که بیاید و حقیقت دین را نپذیرد. همه این هایی که مبدا هستی را انکار می کنند، اگر در هنگام قبض روح به آنها فرصت می دادند، حقیقت را به اطرافیان خود می گفتند. ایمان وقتی قیمت دارد که در عالم غیب باشد و نه در عالم شهود باشد. اگر پرده کنار برود و همه چیز را ببینید چه ارزشی دارد.

_ وقتی به ما می گویند که همه چیز هست باور کنیم. دهه آخر صفر دهه پر برکتی از نظر وقایع و اتفاقات است . ابتدا اربعین است و بعد رحلت پیامبر و شهادت امام حسن(ع) و در آخر هم شهادت امام رضا(ع)می باشد. انسان این را می فهمد که در عالم حقیقتی هست به نام الله که تمام نعمت ها از جانب اوست و همه عالم هم حساب و کتاب دارد و همه چیز سر جای خودش است. تمام صفات کمال و جمال در ذات اوست.

_ چه گله و شکایتی می توان از منعم کرد از این همه نعمت هایی که به ما داده است. یک وقت انسان حکایت می کند این عیبی ندارد ولی لحن شکایت داشته باشیم این خیانت است. شکایت را پیش چه کسی ببریم هم خیلی فرق دارد.مواظب باشیم که طلبکار از خدا نباشیم.

_ در قیامت هر کس به جهنم می رود استحقاق جهنم دارد و هر کس که به بهشت می رود از فضل و رحمت خداست که به بهشت می رود. خدا اگر بخواهد با عدلش با ما رفتار کند دیگر چیزی از ما نمی ماند. در مقابل هر یک قطره اشکی که برای سیدالشهدا ریختیم، اجر در آخرت دارد. که همین اشک بر ابی عبدالله شکرانه دارد چون خدا این نعمت را به ما عنایت کرده است.

_ رگه های کفر و شرک اینقدر مخفی است و چه بسا انسان گرفتارش بشود. زمینه کفر خیانت است. چه خیانتی بالاتر از این که من به خودم خیانت کنم و حق پوشی کنم. هر کس به وحدانیت خدا شهادت بدهد، مؤمن نیست مگر این که فرائض خدا را انجام دهد. یعنی به صرف گفتن مؤمن نمی شود.

_ در زندگی ها همه چیز هست الا خداوند. پیامبر می فرماید زمانی بر امت من می آید که هر درهم و دیناری معبودشان می شود. برای رسیدن به این درهم و دینار همه چیز را فدا می کنیم.اگر شکرانه نعمات خدا را داشته باشیم خدا همه چیز را برایمان می خواهد و کفران نعمت همه چیز را از دستمان می گیرد. خداوند عمل انسان ها را نگاه می کند.

_ در پنج جای قرآن این آیه آمده است که گناه کسی را روی گناه کس دیگر نمی گذارند و هیچ کس گناه کس دیگری را به دوش نمی کشد. بار گناه هر کس بر دوش خودش است. خداوند در قیامت پرونده انسان ها را باز می کند و هر کس مسئول کار خودش است. خداوند به اسرار سینه های انسان ها هم آگاه است.

_ تقوا یعنی جلوی گناه خدا ترمز کردن. فرق بین گناه کردن و گناه پیشه کردن است. ما که مدعی شیعه بودن و پیرو اهل بیت هستیم. گناه روی گناه کار را خراب می کند.

منبع: عقیق

ارسال نظر: