"تحلیل غلط به مراتب خطرناک‌تر از بی‌تحلیلی است، در تحلیل اسلامی اصل بر خدامحوری است"

کدخبر: 953475

اسدالله بادامچیان گفت: سیاست اسلامی تکلیفی است و به صورت رسیدن به قدرت نمود پیدا می‌کند/ معتقدم باید تا آخرین لحظه در صحنه باشیم و مبانی اسلام و دانش بشری را با هم عملیاتی کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، بادامچیان امشب در نشست بزم اندیشه در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در مشهد گفت: حضرت امام حرکت خود را در سال 41 بر مبنای حرکت حزبی قرار ندادند، حرکت ایشان حرکتی مردمی و دعوتشان دعوتی عمومی بود و از درون این حرکت مردمی دو جریان عمده جامعه روحانیت و جامعه مدرسین شکل گرفت. ایشان از درون مردم تشکیلات ایجاد کردند، اینگونه نبود که تشکیلات انقلاب را ایجاد کند بلکه این مردم هستند که انقلاب را ایجاد می‌کنند و پای آن ایستادند.

نظام جمهوری اسلامی مردم را پایه اصلی می‌داند، در بسیاری از انقلابات دنیا رفراندوم برگزار نمی‌شود اما برای تشکیل جمهوری اسلامی امام نظرشان بر رفراندوم مردمی بود. از سال 57 تا شروع جنگ و پس از آن در دوره جنگ این مردم بودند که کشور را اداره کردند و اداره امور مردمی بود. نظام جمهوری اسلامی مبنای ولایی دارد و مردم در آن نقش اساسی دارند. دموکراسی غرب ناقص است و برخواسته از ذهن انسان است، ما دموکراسی اسلام را قبول داریم که هم مبنای مردمی و هم مبنای شرعی دارد.

مردم ایران باید تاریخ خودش را بازخوانی کند و بخش‌های تحریف شده آن را تصحیح کند، بخش زیادی از تاریخ ما را غربی‌ها آنطور که می‌خواسته‌اند نوشته‌اند.

مذاکرات هسته‌ای از سوی جریان‌های مختلف مورد تحلیل قرار می‌گیرد، برخی جناح‌های داخلی غرب زده هستندو برخی نیز مبنای تحلیل خود را بر اساس چهارچوب غربی بنیان کرده‌اند اما تحلیل ما باید مبنای اسلامی داشته باشد. شما ببینید در علوم سیاسی، سیاست علم قدرت تعریف می‌شود اما در اسلام سیاست به مثابه علم اداره کشور در رسیدن جامعه به خداست.

اینکه حزب تشکیل شود که به قدرت برسیم این خودش شرک خفی است، سیاست اسلامی تکلیف است و به صورت رسیدن به قدرت نمود پیدا می‌کند. معتقدم باید تا آخرین لحظه در میدان بمانیم و مبنای اسلام و دانش بشری را با هم عملیاتی کنیم.

تحلیل غلط خطر بیشتری در قیاس با تحلیل نکردن دارد، در تحلیل اسلامی اولین اصل خدامحوری است.

ارسال نظر: