لاریجانی: قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بخش خصوصی مسابقه نداده است

کدخبر: 960332

رئیس مجلس در یازدهمین همایش سراسری مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: شاهد بودیم که این قرارگاه از بخش خصوصی برای پروژه‌ها استفاده کرده و قطعاً این رویکرد در اجرای سریع و مناسب پروژه‌ها بسیار تاثیرگذار بود

به گزارش «نسیم»، علی لاریجانی، رئیس مجلس در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای غربی و استکباری برای تشدید ایران هراسی در منطقه گفت: قطعا ایران به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه نیست البته جمهوری اسلامی به دنبال احیای امت اسلام است و مردم کشورهای مسلمان شاید به این موضوع علاقمند شوند اما نظر خاصی به کشورها نداریم بنابراین دستگاه دیپلماسی باید به این حوزه ورود کرده و موضوعات را تبیین کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران به دنبال امپراتورسازی نیست افزود: برخی کشورهای منطقه در چند سال اخیر به دنبال امپراتورسازی بودند که بعد متوجه شدند که این موضوع امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: دراوایل انقلاب کشورهای غربی یک هراسی را در رابطه با ایران به جان کشورهای عرب منطقه انداخته بودند که بعد همان کشورهای عربی متوجه اشتباه بودن این موضوع شدند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه تردیدی نداریم که جریان های تروریستی منطقه مولود سرویس های اطلاعاتی بزرگ و برخی کشورهای منطقه ای است گفت: چند سال پیش به یکی از کشورهای منطقه رفته بودیم در این دیدار از او در رابطه با حمایت کشورهای عربی از جریان های تروریستی پرسیدند که او در جواب گفت ما دو اشتباه انجام دادیم یکی آن بود که حدود 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم و دوم اینکه جریان های تروریستی را در منطقه ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در تمام دوران روحیه دریادلی را در انجام ماموریت‌هایش داشته است، به طوری که از ابتدای انقلاب عده‌ای از انقلابیون به نتیجه رسیدند که برای دفع خطرات یک اقدامی آغاز شود، در آن زمان هسته اصلی سپاه تشکیل و روحیه مجاهدت و شجاعت باعث اوج‌گیری آن شد. البته شرایط آن دوران مانند امروز نبود و افراد با روحیه مجاهدت آشنا نبودند.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: هسته اصلی سپاه در آن زمان با یک درک درست از شرایط کار را آغاز کرد. البته در آن دوران کشور دچار خطرات و مشکلاتی مانند مشکلات امنیتی و ترور مواجه بود که خوشبختانه افراد درک درستی از حوادث داشته و با اراده قوی و مجاهدت امور را به نتیجه می‌رساندند، از این‌رو این اقدامات عوامل پیروزی سپاه در اوایل انقلاب بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف دیگر گاهی حوادث مختلفی در کشور پیش می‌آمد که مقوله مجاهدت در آن خوب دیده نمی‌شد. به طور مثال آن زمان بخشی از حفاظت از شخصیت‌ها و مقابله با هواپیماربایی به سپاه واگذار شد که خوشبختانه موفق بودند. همچنین وقتی صدام به کشور ایران حمله کرد، ماموریت سپاه در آن زمان وسیع شد و انصافاً وقتی سپاه پاسداران وارد میدان شد و بسیج را سامان داد، پیروزی‌های بزرگ برای کشورمان در صحنه نظامی پیش آمد و در یک زمان کوتاه آبادان و خرمشهر آزاد شد.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ هم در مجموعه سپاه فرماندهان برای استفاده از قابلیت‌ها و شرایط کشور اقدام کردند، از این‌رو ابتدا بحث تشکیل قرارگاه سازندگی مطرح شد، البته در این رابطه در آن زمان تردیدهای بسیاری در سیستم اداری و دیوانی وجود داشت، اما خوشبختانه سپاه از این مرحله نیز با درایت عبور کرد و امور را با پشتکار به جلو برد و در این دوران کارهای عظیمی مانند ساخت سد، توسعه فازهای پارس جنوبی و اجرای پروژه ستاره خلیج‌فارس خلق شد.

رئیس نهاد قانونگذاری با اشاره به رویکرد مثبت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در استفاده و به‌کارگیری از بخش خصوصی در انجام پروژه‌ها افزود: شاهد بودیم که این قرارگاه از بخش خصوصی برای پروژه‌ها استفاده کرده و با این بخش در این امور مسابقه نداد که قطعاً این رویکرد در اجرای سریع و مناسب پروژه‌ها بسیار تاثیرگذار بود.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه درک درست و روحیه مجاهدت سرمایه اصلی سپاه است، گفت: به طور حتم تردیدی وجود ندارد که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) بالنده شده و در این رابطه با دولت همکاری دارد، اما در کل و در حال حاضر همگان باید درک درستی از شرایط داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز کشورهایی که در گذشته جنگ‌طلب بودند دیگر نمی‌توانند آن رویکرد را داشته باشند، زیرا قدرت ایران در تمام حوزه‌ها بازدارنده است. در این رابطه این کشورها شاید اظهارات سیاسی را مطرح کنند، اما قطعاً اراده‌ای برای جنگ‌طلبی ندارند و در شرایط کنونی در عرصه‌های دیگر وارد شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای غربی شاید بگویند که گزینه‌ها برای مقابله با ایران روی میز است، اما جمهوری اسلامی به این اظهارات اعتنایی نمی‌کند و می‌گوییم که هر چه گزینه دارید روز میز بگذارید.

دکتر لاریجانی با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای استکباری برای اختلاف‌افکنی و ایران‌هراسی در منطقه گفت: در چند سال اخیر این کشورها اقدام به ترساندن کشورهای کوچک منطقه کرده و در این میان پول‌ها و سرمایه‌های آنها را هم به یغما برده‌اند، البته در این رابطه برخی کشورهای منطقه هوشیار بوده و برخی را هم باید هوشیار کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران قصد کشورگشایی و امپراطوری‌سازی نداشته و هیچ وقت به خاک کشوری تجاوز نکرده است، تصریح کرد: قطعا استراتژی امام راحل و جمهوری اسلامی، وحدت امت اسلامی و پیشرفت آنها است و قطعاً‌ ایران به دنبال رقابت پوچ منطقه‌ای نیست.

ارسال نظر: