"تا زمانی که پروژه اسلام هراسی پی گرفته شود، کرامت مسلمین مورد خدشه قرار می‌گیرد"

کدخبر: 981623

مرکز دانشجویی حقوق بشر در نامه‌ای به بان‌کی‌مون در خصوص شهادت ۳ تن از دانشجویان مسلمان آمریکایی نوشت: بیائید مانع از آن شوید که اشتباهات و شیطنت‌های غربی‌ها، هر روز تراژدی جدیدی رغم زند

به گزارش «نسیم»، نامه مرکز دانشجویی حقوق بشر به بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل در خصوص شهادت 3 تن از دانشجویان مسلمان آمریکایی بدین شرح است:

بسمه تعالی

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

سلام علیکم

حضرت عالی سال هاست تصدی پست دبیر کلی سازمان ملل متحد را بر عهده دارید، طی این سال ها همواره، پرونده ی گروه های تروریستی و مبارزه با تروریسم، به عنوان ناقض صلح و امنیت بین المللی، در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داشته است.

طی همه ی این سال ها، هیچ گاه بررسی نشد؛ چرا هر اقدامی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی انجام می شود، نتیجه ی عکس می دهد. بررسی نشد که چرا هر روز، میزان کسانی که به گروه های تروریستی ملحق می شوند، افزایش می یابد، حتی بررسی نشد که چگونه و چرا یک سازمان تروریستی در سال 2003، به چندین سازمان و گروه در سال 2015 رسیده است.

حضرت عالی آخرین سال های تصدی سمت دبیرکلی را می گذرانید، سعی کنید برای یکبار هم که شده، به جای محکوم کردن معلول، در پی علت و رفع آن باشید. راه یافتن علت چندان سخت نیست، کافیست به این سوال پاسخ داده شود چرا کسانی که در غرب متولد شده اند و در آن جا به سنین جوانی و میانسالی رسیده اند، راه را به سمت این گروه ها کج کرده اند

پاسخ سوال چندان سخت نیسن، غرب علی رغم همه ی شعارهایی که در حمایت از حقوق بشر داده است، به دلیل نداشتن تعریف درست از بشر و حقوقش، و نیز حتی به کارگیری استاندارد دوگانه در برخوردهایش، باعث پیدایش و تقویت انگیزه های تروریستی شده است.

اگر حمله ی شوروی به افغانستان اتفاق نمی افتاد، آیا القاعده و طالبان در آن کشور پایگاه پیدا می کردند؟ اگر حمله به افغانستان و عراق اتفاق نمی افتاد، آیا پیدایش گروه های تکفیری، محلی از اعراب پیدا می کرد؟ اگر شیطنت های غربی ها و تجهیز گروه های تروریستی توسط آن ها نبود، آیا مردم عراق و سوریه در این مصیبت گیر می افتادند؟

غرب و رسانه های آن، سال هاست به مسلمین به دیده ی تحقیر نگریسته و هر روز به آن ها توهین می کنند، اگر این جریحه دار کردن احساسات نبود، آیا فاجعه ی شارلی ابدو اتفاق می افتاد؟ اگر شارلی ابدو آزادی بیان دارد، آیا یک فرانسوی در رد هولاکاست هم آزادی بیان خواهد داشت؟

سال هاست مسلمانان متاثر از توهین و تحقیرهای، غربی ها شده اند، هر روز کرامت انسانی آن ها که مقدم بر هر حقی است، توسط غربی ها لگد مال می شود. غرب بنا به برداشت غلط از انسان، آزادی را حق اولیه فرض کرد، اما تلقی صحیح پاسداشت کرامت انسانی، توسط دیگران است، غرب سال هاست که کرامت انسانی مسلمین را هدف قرار داده است و با ایجاد پروژه ی اسلام هراسی راه را برای همکاری افکار عمومی جهان در حمله به مسلمین باز کرده است.

اگر سه مسلمانی که به تازگی در آمریکا، به دلیل دین خود کشته شدند، در حالتی بر عکس اتفاق می افتاد، یعنی یک مسلمان سه مسیحی را می کشت، آیا الان شاهد بلوای رسانه ای و هجمه به اسلام و همه ی مسلمین نبودیم؟ اما الان برای احدی دین ضارب، ملاک نیست و ارتکاب به عمل را به خود شخص نسبت می دهند، اما کسی به این حقیقت اشاره نمی کند، که کشته شدن مسلمان ها، به دلیل پروژه ی اسلام هراسی بوده است.

جناب آقای بان کی مون

تا زمانی که پروژه ی اسلام هراسی پی گرفته می شود، کرامت مسلمین مورد خدشه قرار می گیرد و عده ای جاهل، ابزار دست عده ای می گردند، که سعی خواهند کرد بوسیله ی احساسات پاک آن ها، به اهداف خود دست یابند، که بعضاً دست بعضی از کشورهای غربی در حمایت از گروه های تروریستی روشن و هویداست و از طرفی هر روز غرب برای مسلمین، نا امن تر می شود و اتفاقی شبیه کشتار اخیر را بیشتر شاهد خواهیم بود.

بیایید توجه شورای امنیت را به این علت-اسلام هراسی و لگد مال کردن کرامت انسانی مسلمین در غرب- جلب کنید و مانع از آن گردید که اشتباهات و شیطنت های غربی ها، هر روز تراژدی جدیدی را رغم بزند.

به امید آن روز که کرامت انسان ها پاس داشته شود

موسسه صلح زیبا

ارسال نظر: