سفیر هند در ایران: خواستار گسترش روابط اقتصادی با آستان قدس رضوی هستیم

کدخبر: 987128

سریواستاو گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و هند، باید روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ارتقا یابد/ همه ساله جمع کثیری از مسلمانان هند برای زیارت حرم رضوی به مشهد سفر می‌کنند

به گزارش «نسیم»، سریواستاو در دیدار با مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی تصریح کرد: کشور هندوستان تمایل به افزایش همکاری‌های اقتصادی با مجموعه آستان قدس رضوی دارد و در آینده نزدیک این روابط گسترش می‌یابد. با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و هند، اکنون فرصت مغنتمی است که روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ارتقا یابد.

وی ادامه داد: بین کشور هندوستان و خراسان رضوی مشترکات فرهنگی عمیقی وجود دارد و همه ساله تعداد کثیری از مسلمانان و شیعیان هند برای زیارت بارگاه رضوی به مشهد سفر می‌کنند. این نخستین ملاقات ما با مسئولان سازمان اقتصادی رضوی است و در آینده این روابط افزایش پیدا می‌کنند.

سفیر هندوستان در ایران اظهار داشت: رئیس هیئات مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای فوق‌العاده خراسان رضوی برای سرمایه گذاری‌های خارجی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از زیرساخت‌های عالی استان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است و امیدواریم دولت بیش از گذشته زمینه تحقق این مهم را فراهم کند. مطالعات جامعی در سازمان اقتصادی رضوی برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با کشورهای منطقه صورت گرفته است به عنوان نمونه ظرفیت استان برای صنایع پتروشیمی و فولاد بسیار آماده است. مقام معظم رهبری محورهای کلی اقتصاد مقاومتی را تبیین فرموده‌اند، وظیفه نهادها و موسسات اقتصادی این است که با درنظرگرفتن شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت جامه عمل پوشاندن به آن گام‌های موثر و اساسی بردارند.

ارسال نظر: