برکو: امیدواریم شاهد بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس در آینده نزدیک باشیم

کدخبر: 987735

رئیس مجلس عوام انگلیس در دیدار با هیأت دوستی پارلمانی ایران و انگلستان افزود: ما به اهمیت روابط دوجانبه واقف هستیم و برای همین منظور تمام تلاش خود را برای از سرگیری روابط دو کشور به کار خواهیم گرفت

به گزارش «نسیم»، رییس مجلس عوام در دیدار با هیأت دوستی پارلمانی ایران و انگلستان که در محل پارلمان انگلیس صورت گرفت، ضمن خوشامد گویی به هیات پارلمانی ایران، گفت: این سفر لحظه ای مهم در روابط دو کشور بشمار می آید.

وی افزود: امیدواریم که همکاری پارلمان های دو کشور به سایر زمینه ها تسری یابد و شاهد گسترش روابط لندن و تهران در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی باشیم.

رییس مجلس عوام با اشاره حضور نمایندگان ارشد پارلمان انگلیس در نهارکاری امروز (دوشنبه) که به افتخارهیات پارلمانی ایران برپا شده بود، گفت: این مساله نشان از اهمیتی است که ما برای توسعه روابط با تهران قایل هستیم .

جان برکو افزود: ما به اهمیت روابط دوجانبه واقف هستیم و برای همین منظور تمام تلاش خود را برای از سرگیری روابط دو کشور به کار خواهیم گرفت.

عباسعلی منصوری آرانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس نیز در این دیدار با اشاره به وجود برخی مشکلات در روابط دو کشور گفت: لندن باید برای حل مشکلات یاد شده و در جهت اعتمادی سازی، حرکت کند.

رئیس 'گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس' افزود: دولت انگلستان بایستی اراده خود را برای بهبود فضای مناسبات دوجانبه نشان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به واقعی بودن خطر تروریسم برای امنیت جهان گفت: غرب باید بدور از اقدامات نمایشی، به طور واقعی با تروریسم مبارزه کند.

وی با اشاره به خطر گروه تروریستی داعش برای منطقه و غرب گفت: داعش توسط غرب بوجود آمده و حمایت شده است و امروز این گروه مبدل به یک خطر جدی شده است .

عباسعلی منصوری آرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون در راه مبارزه با مواد مخدر یک هزار و 700 شهید داده و این درحالی است که از زمان حضور غربی ها در افغانستان، کشت خشخاش در این کشور 30 برابر شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینها واقعیت های صحنه هستند که باید به آنها توجه شود. اما ما علاقه مند نیستیم که در گذشته توقف کنیم و منتظر اقدامات مثبت شما هستیم.

عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به همکاری پارلمانی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مشترک، فضایی جدید و رو به پیشرفتی در مناسبات دو کشور ایجاد شود.

هیات پارلمانی ایران، شامل عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان، عباس قائد رحمت عضو کمیسیون اجتماعی، حجت الله درویش پورعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، سید شکرخدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و حمید رضا عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه وارد لندن شد.

سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشور انگلیس بعد از سفر هیأت پارلمانی انگلستان در سال گذشته به تهران، و دعوت صورت گرفته از هیأت ایرانی برای سفر به لندن صورت می گیرد.

هیات پارلمانی انگلیس متشکل از 4 نفر از اعضای پارلمان این کشور به ریاست 'جک استراو' رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس و وزیر خارجه پیشین این کشور، آذرماه سال 92 به دعوت گروه دوستی پارلمانی ایران به تهران سفر کرده بودند.

ارسال نظر: