رئیس شورای شهر: راه‌اندازی قرارگاه حل آسیب‌های اجتماعی در محله هرندی

کدخبر: 1040253

چمران با اشاره به همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف جهت حل مشکلات محله هرندی، گفت: به نظر می‌رسد راه‌اندازی قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه حل آسیب‌های اجتماعی در محله هرندی مناسب باشد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره راه‌اندازی ستاد یا دبیرخانه‌ای در محله هرندی در خصوص حل آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: برای تعامل میان بخشی را‌‌ه‌اندازی قرارگاه آسیب‌های اجتماعی از ستاد و یا دبیرخانه مناسب تر است زیرا قرارگاه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند به صورت منظم و مستمر هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه در محله هرندی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به تنهایی نمی‌توان برای حل مشکلات اآسیب های اجتماعی اقدام کرد: نهادهای همچون بهزیستی‌، امداد و نیروی انتظامی به تنهایی کاری از دستشان بر نمی‌آید و باید همه نهادها همراه شوند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اقدامات ما در ساماندهی معتادان شهر تهران، تاکنون موثر نبوده است، تصریح کرد: اگر این گونه بود باید وضعیت ما بهبود می یافت. وی با اشاره به اینکه نباید اقدامات شهردرای موجب شود تا معتادان از سرتاسر کشور را به تهران جمع کند، تاکید: معتقدم باید قرراگاه حل آسیب های شهر تهران در سطح ملی تشکیل شود.

مختاباد دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه بسیاری از نهادهای مسئول در خوزه آسیب های اجتماعی موفق عمل نکرده اند، تاکید کرد: اگر نهادها از عهده مسئولیتشان بر نمی آید، بهتر است اختیارات خود را به شهرداری اگذار کنند.‎

وی تاکید کرد: شهردرای تهران با اینکه بودجه کافی ندارد خوب عمل کرده است. ‎همچنین دنیا مالی با اشاره به اینکه بیشتر معتادان شهر تهران مهاجرین هستیند، تاکید کرد: باید مانع توسعه آسیب های اجتماعی رد شهر تهران شویم. متاسفانه این معضل در شهر تهران در حال توسعه است.

وی با ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حل این معضل نیز اشاره کرد و گفت: عدم هماهنگی دستگاه های مسئول در این زمینه مشکل اصلی است.

ارسال نظر: