پشت پرده استعفای احتمالی مسجدجامعی/ گزینه جانشین چه کسی خواهد بود؟

کدخبر: 2081137

اگرچه بحث استعفای احمد مسجد جامعی از شورای چهارم قوت گرفته و حتی برخی اعضای شورا این موضوع را تایید کرده اند اما هنوز درخواستی در این رابطه به هیات رئیسه شورای شهر تهران ارائه نشده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شوراآنلاین نوشت: بحث استعفای احمد مسجدجامعی از شورای چهارم و پیوستنش به بدنه مدیریتی دولت موضوعی بود که خیلی زود رنگ و بوی جدی به خودش گرفت و حتی از سوی برخی اعضای شورا از جمله تندگویان و انصاری نیز مورد تایید قرار گرفت.

احمد مسجد جامعی که گفته می‌شود کاندیدای ریاست کتابخانه ملی است هنوز در این خصوص اظهار نظر رسمی در این خصوص انجام نداده و حتی درخواستی مبنی بر استعفا نیز به هیات رئیسه ارائه نکرده است. اگرچه گفته می شود این عضو شورا در جلسه ای که با مهدی چمران داشته، اعلام کرده که قصد استعفا و کنار رفتن از شورای چهارم را دارد.

در خصوص پشت پرده استعفای مسجد جامعی گمانه زنی های زیادی وجود دارد. برخی ها درخواست رییس جمهور برای اضافه شدن مسجد جامعی به دولت را دلیل این تصمیم اعلام می کنند و برخی دیگر معتقدند که کنار گذاشتن مسجدجامعی از سرلیست اصلاح طلبان برای انتخابات آینده شوراها دلیل استعفای مسجد جامعی است.

در صورت مطرح و پذیرفته شدن استعفای مسجد جامعی از شورا، نفر سی و پنجم انتخابات شورای چهارم به ساختمان بهشت راه پیدا می کند که اتفاقا از جبهه اصولگرایان است و شاید از این بابت تا حدودی خیال مسجد جامعی و هم طیفان سیاسی اش را راحت کند!

افشین حبیب زاده کلی از اعضای لیست ائتلاف یاران خاتمی و هاشمی در انتخابات شورای شهر بود که با کسب رای 108 هزار و 59 پایتخت نشین، جایگاه سی و پنجم را در جدول آرای نمایندگان شورای شهر به خود اختصاص داده بود و در صورت خروج مسجد جامعی جانشین وی در شورای چهارم خواهد شد.

حبیب زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناس مهندسی مکانیک است و از فعالان حوزه کارگری، اشتغال و کار به شمار می رود که ریاست موسسه آموزش عالی کار و مدیرعاملی اتحادیه مرکزی تعاونی های مسکن کارگران ایران از جمله سوابق وی به شمار می آید.

ارسال نظر: