گزارشی از پشت صحنه برنامه "چشم شب روشن"

کدخبر: 2086291

مجله فرهنگی، هنری و شبانگاهی "چشم شب روشن"شبکه چهار شب گذشته میزبان پروفسور یوجینو باربا بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، «چشم شب روشن» که از شنبه تا چهارشنبه هر هفته با اجرای محمد صالح علاء و با موضوعات مختلف ادبی،فرهنگی و هنری در بخش های سینما، تئاتر، ادبیات، هنرهای تجسمی و ... با کارشناسان این حوزه ها هر شب ساعت 23 مهمان خانه های یکانِ یکان ایرانیان می شود، شب گذشته با حضور پروفسور «یوجوینو باربا» نظریه پرداز و کارگردان برجسته ایتالیایی، دکتر مهرداد رایانی مخصوص (مدیر امور بین الملل هنرهای نمایشی )، رضا رفیع (طنز پرداز )، علیرضا بدیع(شاعر)، حمید ابراهیمی (مدیر گروه ادب و هنر)، اسرافیل علمداری (مدیر تامین برنامه و بازیگر سینما و تلویزیون)، امیر قمیشی (تهیه کننده چشم شب روشن) و سمیرا فراهانی (مسئول روابط عمومی) با حال و هوای متفاوتی روی آنتن رفت.

بنابر این گزارش، از آغاز پخش چشم شب روشن حدود 4 ماه می گذرد که در همین مدت اندک توانسته مخاطبان خود را پیدا کند و تا نیمه های شب با خود همراه سازد.

برنامه با دو مترجم همزمان روی آنتن رفت. رایانی و باربا در خصوص سفرهای باربا و نیز فعالیت های وی در عرصه هنر تئاتر و تئاتر بین الملل سخن گفتند .باربا عنوان کرد که تئاتر روی صحنه باید هدف داشته باشد و از اخلاق حرفه ای و اجرای تخصصی تئاتر گفت.

نکته جالب و آخر این گفتگو این بود که باربا از لبخند ایرانیان گفت و صالح علاء لبخند مردم و «هموطنانِ جان» را قابل حمل توصیف کرد و به باربا پیشنهاد داد تا آن را به یادگار به سرزمین خودش ببرد.

تبادلات آداب ، فرهنگ و هنر و مهمان نوازی ایرانی از نکات چشمگیر برنامه دیشب و البته در پشت صحنه این برنامه بود.

ارسال نظر: