دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی: در پی اعلام شعار صلح و عدالت در دنیا خواهیم بود

کدخبر: 889101

حجت الاسلام علی کریمیان در همایش امروز گفت: رویارویی با فتنه مذهبی شعار اتحادیه بوده و هدف اصلی نیز تعامل با یکدیگر است

به گزارش «نسیم»، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: رسانه های اسلامی در پی اعلام شعار صلح و عدالت در دنیا و به دنبال احیای تمدن اسلامیند.

حجت الاسلام علی کریمیان صبح امروز در آغاز به کار این اجلاس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام و همچنین گرامیداشت شهدای جهان اسلام، هنرمندان و اصحاب رسانه شهید به ویژه یازده شهید عضو اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی كه طی یك سال و نیم گذشته در كشورهای مختلف و حین انجام وظیفه خود به شهادت رسیدند، حضور مهمانان این اجلاس به ویژه رییس جمهور را گرامی داشت.

وی با اشاره به اینکه در آستانه مبعث نبی مكرم اسلام روز هدایت ، بیداری وتعالی بشریت هستیم، افزود: بزرگداشت روز مبعث پیامبر اعظم را می توان روز یادآوری رسالت و ماموریت بنیادین رسانه های اسلامی دانست.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی هدایت انسان از ظلمات به نور و بیداری از جهل و نادانی و حركت بسوی تعالی را نیازمند منادیان و مبلغانی خواندكه با دانش و بصیرت در برابر هجمه های شیطانی اهل شرك، كفر، نفاق، ظلم و استكبار ایستادگی كرده و بشر امروزی را با پیام انبیاء الهی آشنا و فروغ وحی الهی را پاسداری كنند.

حجت الاسلام کریمیان همچنین بیان کرد: اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی محل تجمع، تعامل و هم افزایی رسانه هایی است كه مسیر رسالت پیامبر اعظم (ص) را در جهان امروز دنبال كرده و در فضای آشوبناك جامعه خیره شده به گفتمان های رسانه ای تلاش دارند تا گفتمان كمال انسان از طریق عبودیت و بندگی خداوند و رهایی از بندگی غیر را به گوش جوامع انسانی برسانند و تبدیل به رسانه های بیداری شوند.

وی ادامه داد: در دنیایی كه استكبار و صهیونیسم جهانی در تلاش استعماری نو و محو فرهنگ، هویت، عزت و كرامت، مردم جهان بوده و از طرفی با به كارگیری تمام توانمندی ها بدنبال پروژه اسلام هراسی هستند تا چهره رحمانی اسلام را مشوش كرده و مسلمانان را افرادی خشن، افراطی تروریست و خارج از فرهنگ و تمدن معرفی نمایند، رسانه های اسلامی مفتخرند كه بدنبال معرفی چهره نورانی اسلام بوده و شعار صلح و عدالت، آزادی و اعتدال و عقلانیت و معنویت را سردهند و بدنبال احیاء تمدن بزرگ اسلامی باشند.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته دشمنان اسلام و مسلمین تلاش كردند كه اختلافات و درگیری در داخل جهان اسلام را به اوج خود برسانند و متأسفانه شاهد درگیری های خشونت بار در كشورهای عراق، سوریه، یمن، پاكستان، افغانستان و اخیراً نیز در نیجریه هستیم همه این توطئه ها برای جلوگیری از انسجام امت اسلامی، انحراف از دشمن واقعی، تبدیل شدن موضوع فلسطین به مسئله ثانوی تضعیف جبهه مقاومت ، جلوگیری از پیشرفت جهان اسلام، به هدر دادن سرمایه های انسانی، اقتصادی و معنوی امت اسلامی و در نتیجه تضمین امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و اشغالگر اسرائیل است.

کریمیان با بیان اینکه رسانه های اسلامی مفتخرند كه از مصالح و مقدسات امت اسلامی دفاع و موضوع فلسطین و مقاومت اسلامی را در رأس امور خود قرار دهند، بیان داشت: این رسانه‌ها به وحدت و انسجام امت اسلامی تاكید و با افراطی گری، خشونت، جهل و نادانی و فتنه مذهبی رویارویی می کنند.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی همچنین اظهار کرد: بر اساس موضوعاتی که ارایه شد، اجلاس هفتم مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با شعار رسانه های بیداری، صدای مقاومت و رویارویی با فتنه مذهبی با حضور شما عزیزان كار خود را آغاز می كند.

وی افزود: این در حالی است که به خاطر محاصره غزه و عدم اجازه خروج اعضای اتحادیه موجود در غزه نشستی متشكل از رسانه های فلسطینی همزمان در غزه برگزار می شود و اینك این عزیزان بصورت ویدئو كنفرانس در این نشست حضور دارند البته در همین سالن اجلاس نیز جای این عزیزان پرچم فلسطین برافراشته شده است.

حجت الاسلام کریمیان گفت: در سه روز اجلاس محورهای فلسطین و مقاومت اسلامی، بحران سوریه و راهكارهای حمایت از ملت و دولت سوریه، فتنه مذهبی و چگونگی رویارویی با رسانه های نوین و نحوه بهره برداری از آنها بخصوص موضوع امنیت سیگنال رسانی سند راهبردی رسانه های اسلامی با حضور كارشناسان و متخصصین به بحث گذاشته می شود و همچنین از خانواده شهدای رسانه نیز تجلیل می شود.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی تصریح کرد: همزمان با این اجلاس بنجمین بازار فیلم اسلامی با هدف ایجاد مكانیزمی برای عرضه محصولات پاك در دنیا با حدود 120 شركت كننده و هفتصد اثر جدید و چهارمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه با ایجاد یك كنسرسیوم از شركت های ایرانی و ارائه چرخه كاملی از تجهیزات رادیویی و تلویزیونی و پنجمین جشنواره تولیدات داخلی با هدف ایجاد رقابت سالم در جهت تولید برتر آغاز به كار می کند.

کریمیان ابراز امیدواری کرد: بر اساس آنچه رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای فرموده اند، رسانه های اسلامی باید بتوانند چهره حقیقی دنیا و چهره حقیقی غرب را به مخاطبین خود معرفی و ان شاءالله در شكل گیری قدرت جهانی امت اسلامی و گسترش و تثبیت آن تأثیر گذار باشد .

وی همچنین از حضور نخست وزیر جمهوری عراق، دكتر نوری مالكی، نخست وزیر فلسطین اسماعیل هنیه، دبیر كل جنبش جهاد اسلامی رمضان عبدالله، نماینده حزب الله، جناب حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم امین السید و وزیر نقل عراق، هادی عامری و وزرای محترم فرهنگ و اطلاع رسانی كشورهای سوریه و عراق، فلسطین و ایران تشکر کرد.

اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی از امروز به مدت سه روز در سالن همایش های صدا وسیمای جمهوری اسلامی برگزار می شود.

همچنین جمعی از 220 عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی از 35 کشور جهان در این اجلاس حضور دارند.

ارسال نظر: