در رسانه ملی چه خبر است؟

کدخبر: 912683

بازخوانی حقوق کودکان غزه در "عصر خانواده"، بزرگداشت زنده‌یاد محمود استادمحمد در رادیو، بررسی اقتصاد کشور با حضور وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت در "پایش" و پخش زنده مسابقات ورزشی از جمله موضوعات در دستور کار برنامه‌های صدا وسیما است + جزئیات

به گزارش «نسیم»، برخی اخبار تازه برنامه‌های رسانه ملی به این شرح است:

* بازخوانی حقوق کودکان غزه در «عصر خانواده»

برنامه «عصر خانواده» امروز، 13 مرداد با دعوت از دادیار دادگاه اطفال به بررسی حقوق کودکان و وضعیت کودکان غزه می پردازد.

تهیه کننده «عصر خانواده» این خبر را اعلام کرد و گفت: این برنامه از امروز به منظور همیاری مسلمانان برای حمایت از زنان، کودکان و دختران غزه با رویکرد متفاوتی روی آنتن می رود.

محمد جواد عبدالرحمانی افزود: امروزعطیه حدادی، دادیار دادگاه اطفال میهمان «عصر خانواده» می شوند، قصد داریم با این کارشناس درباره حقوق کودکان و وضعیت کودکان مظلوم غزه صحبت کنیم.

وی افزود: امروز در آیتم «مزه زندگی» از جانباز قطع نخاعی سید حسین آملی سراغ می گیریم، بزرگواری که در سن 19 سالگی در منطقه مریوان کردستان از ناحیه نخاع آسیب جدی دیده و دو پای وی بر اثر جراحات قطع شده است.

این تهیه کننده گفت: آیتم «ما خودمانیم» نیز به گفتگوی جذابی با یک میوه فروش اختصاص داده شده، این آیتم با مردان و زنان شاغل درباره خانواده هایشان صحبت می کند.

عیدالرحمانی با اشاره به هم افزایی شبکه های مختلف رسانه ملی برای برای حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: امروز عصر خانواده از ساعت 16:15 تا 18:30 روی آنتن می رود و در فواصل برنامه ارتبط زنده با شبکه جام جم برقرار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قصد داریم از این تلاش دوستانمان در خصوص حمایت از زنان، کودکان و دختران را به طور شابسته ای منعکس کنیم.

«عصر خانواده» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیماست شنبه تا سه شنبه هر هفته روی آنتن تلویزیون می رود.

* بررسی وضعیت اقتصاد کشور با حضور وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت در "پایش"

ویژه برنامه پایش امشب با حضور وزیر اقتصاد و فرداشب با حضور سخنگوی دولت یازدهم از شبکه یک پخش می شود.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی مهمان امشب برنامه زنده پایش که ساعت 23:30 از شبکه یک پخش می شود، است و درباره عملکرد دولت در زمینه اقتصاد و ایجاد رونق اقتصادی صحبت کند.

بینندگان این برنامه می توانند عکس ها و فیلم هایی که تمایل دارند در برنامه پایش به وزیر اقتصاد نشان داده شود را به سامانه پیامکی 30000111 ارسال کنند.

گفتنی است دکترمحمد باقر نوبخت سخنگوی دولت نیز مهمان سه شنبه شب پایش خواهد بود ودرباره خروج غیر تورمی از رکود اقتصادی و برنامه های دولت دراین زمینه صحبت می کند.

پایش کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که با اجرای مرتضی حیدری و با موضوع بررسی مهمترین مسایل اقتصادی کشور یکشنبه شب ها از شبکه یک پخش می شود. اما با توجه به حساسیت موضوع و استقبال زیاد مخاطبان از این موضوع ، برنامه پایش بطور ویژه امشب و فردا شب نیز پخش می شود.

* "راز کوچه بن بست" در دربند کلید خورد

تصویربرداری تله فیلم « راز کوچه بن بست» به کارگردانی امیر حسن ندایی و تهیه کنندگی زهرا اسحاقیان اوایل هفته در منطقه دربند تهران آغاز شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا اواخر مرداد ادامه خواهد داشت.

"راز کوچه بن بست" فیلمی در گونه پلیسی جنایی است که به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما ساخته خواهد شد.

این فیلم داستان کشف ماجرای قتل مردی بنام طاری است که طی آن، پرده از رازهای پنهان زندگی وی برداشته می شود.

مسعود دلخواه، نیما شاهرخ شاهی، گلاره عباسی، مرتضی ضرابی، بهزاد داوری، حسن اسدی، مینا نوروزی فر، وحید شیخ زاده، مختار سائقی، ساقی زینتی، هما خاکپاش، شیوا مکی نیان، علی سخنگو و سوسن پرور بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.

سایر عوامل این فیلم تلویزیونی عبارتند از:

مجری طرح: محمد مصری پور، مدیرتولید: فرزانه سادات حسینی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حبیب قلی زاده، گروه کارگردانی: سعید غلامی، لیلا اسدی و سینا زارعیان، منشی صحنه: مریم طریقی نژاد، عکاس و مدیر روابط عمومی: پیام نصیری خرم، مدیر تصویربرداری: شهرام نجاریان، گروه تصویربرداری: حمید حسن زاه، هومن سعیدی، علیرضا حلوایی زاده، جعفر کشوردوست، مدیر صدابرداری: مهرداد دادگری، دستیار صدا: احمد دزفولی، طراح صحنه و لباس: کیوان ذوالفقاری، دستیاران: پگاه نایب و سمیه عباسی، طراح گریم: ستاره ایرانی، مجری گریم آقایان: پدرام عبدی، حامد حمیدی، مجری گریم بانوان: نسرین شاه حسینی، مدیر تدارکات، حسین قدیری، دستیار اول تدارکات: کاظم غیاثوند، خدمات: رضا زنگنه.

* مترو تهران چگونه ساخته شد

مستند « بزرگراهی در دل خاک » ساخته مصطی رزاق کریمی به مناسبت هفته فیلم این کارگردان در « شبهای مستند » پخش و سپس نقد و بررسی خواهد شد.

«بزرگراهی در دل خاک»، روایتی از ساخت مترو تهران در دهه‌ 70 است که به‌صورت مستندی متفاوت از روند شکل‌گیری متروی تهران در فرمت 35 میلی‌متری تولید شده است. گمانه زنی ها درباره ساخت مترو در تهران یا چیزی شبیه آن قدمتی 1د و ده ساله دارد اما روند جدی شکل گیری متروی کنونی تهران پس از جنگ تحمیلی و در دهه هفتاد شروع شد.

این مستند سه شنبه ، 14 مرداد ماه ساعت 23 پخش می شود.

گفتنی است « شبهای مستند » به تهیه کنندگی بابک میزانی و با اجرای سعید قطبی زاده با هدف پخش و نقد بهترین های سینمای مستند ایران از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 از شبکه مستند روی آنتن می رود.

* مجموعه «زمین سوخته» از سه شنبه ساعت 24 روی آنتن می رود

این مجموعه را گراهام مک تاویش کارگردانی کرده است. گفتنی است در قسمت اول زمین سوخته با عنوان "ناوگان دریایی و زیر دریایی آلمان"، تاریخچه چگونگی پیشرفت نیروی دریایی آلمان نازی در جریان جنگ دوم جهانی و راهکارهایی که متفقین برای مقابله قدرت نیروی دریایی این کشور به خصوص زیر دریایی های قوی آن اتخاذ کردند، بررسی می شود.

علاقه مندان به این ژانر از مستند می توانند در قسمت دوم با هواپیمای بمب افکن اسنوکا بیشتر آشنا شوند. در این قسمت از مستند تاریخچه حضور هواپیماهای بمب افکن استوکای ارتش آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم و تاثیر آن در جریان شکستها و پیروزی های آلمان نازی تصویر می شود.

اما در قسمت سوم با عنوان «نبرد تانکها» تاریخچه ای از ابتکارات نیروی زمینی ارتش آلمان نازی به رهبری ژنرال رومل در رویارویی با ارتش متفقین در صحراه های آفریقا و دوران اوج و شکست این ارتش که از وجود تانک در یگان زرهی خود سود می برد تشریح می شود.

گفتنی است «حمله هوایی ونیروهای هوابرد آلمان» قسمت چهارم این مستند است. در این برنامه کش و قوسهای جنگ جهانی دوم بین نیروهای هوابرد آلمان نازی و متفقین دیده می شود.

در آخرین قسمت، مقطعی از تاریخ جنگ دوم جهانی که طی آن ژاپن به عنوان حامی هیتلر وارد جنگ شد و موازنه قوا را به نفع هیتلری که در حال شکست بود برهم زد بررسی و نمایش داده می شود.

در این زمان نیروهای متفقین مجبور به نزاع در دو جبهه شدند که در نهایت دولت آمریکا با پرتاب بمب اتم بر شهرهای ژاپن، فاجعه ای رقم زد.

* پخش سریال جدید و کوتاه از شبکه چهار

سریال جدید«خرت و پرت فروشی کهنه و بی در و پیکر» در چهار قسمت از روز چهارشنبه 15مرداد ساعت 22:30تماشایی می شود.

این سریال را Ben Gosling Fuller در ژانر خانوادگی در سال 2012 برای تلویزیون انگلستان کارگردانی کرده است.

در خلاصه داستان این مجموعه کوتاه تلویزیونی آمده است: آقای جد رینگتون مجهول السابقه، یک مغازه خرت و پرت فروشی را به همراه همسر و دو فرزندش اداره می کند تا اینکه وکیلی با مدارک جعلی اموال او را ضبط و خانواده اش را زندانی می کند. جد رینگتون بعد از پس گرفتن مغازه اش دوست دارد پولدار شود تا خانواده اش در آسایش زندگی کنند. او دوباره در تله ی مردی شیاد گرفتار می شود و...

* برنامه ادبی طنز «یاد و یادگار» بار دیگر پخش می شود

«یاد و یادگار» برنامه ادبی همراه با کمی طنز است که اجرای آن را مهدی علی احمدی برعهده دارد.همچنین ثریا قاسمی و امیرنوری هم به عنوان مجری بخش های دیگر این برنامه حضور دارند.

«یاد و یادگار » با سه آیتم خوانندگی در صحنه،روایت فرهنگ مردم همراه با اجرای نمایش که یک هنرمند در مورد هنر خود توضیحاتی ارائه می دهد.در بخش دیگر نیز مثل ها و اصطلاحات عامیانه ای که در فرهنگ مردم به صورت روزمرده استفاده می شود توضیحاتی ارائه می شود و معانی آن نیز به صورت نمایش تفسیر می شود.

این برنامه ترکیبی به کارگردانی مهدی علی احمدی و با حضور بازیگرانی همچون مرحوم رضا ژیان،ارژنگ امیرفضلی،فریده سپاه منصور و... به روی آنتن شبکه آموزش می رود.

«یاد و یادگار» یکشنبه تا پنج شنبه ساعت 22:45 از شبکه آموزش پخش می شود.

* برنامه "تا نیایش" با ساختار جدید روی آنتن می رود

مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه تهران گفت: برنامه زنده تا نیایش با ساختار و محتوا جدید بر روی آنتن می رود.

سعید سلطانی مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه تهران با بیان این مطلب افزود: برنامه تا نیایش با تبین موضوعات جدید در حوزه دین ، دکور نو و تیتراژ جدید از روز سه شنبه 14 مردادماه به تهیه کنندگی علیرضا هنرمند پخش می شود.

مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه تهران با بیان موضوعات مورد بحث و بررسی در برنامه تانیایش توضیح داد: این برنامه با رویکرد جدید به صورت هفتگی با هدف پاسخگویی به سوالات احکام و فقهی مخاطبان روز شنبه، دین و اقتصاد روز یکشنبه ، دین و جوانان روز دوشنبه ، اخلاق و سیره علما روز سه شنبه ، دین و زنان روز چهارشنبه و دین و حیات جاوید روز پنج شنبه به غیر از جمعه ها و ایام تعطیل قبل از اذان ظهر پخش می شود و مجریان این برنامه مجید یراق بافان همراه با کارشناسان آقا و محبوبه عزیزی همراه با کارشناسان خانم هستند.

برنامه ظهرگاهی تا نیایش (هر روز به غیر از جمعه ها و روزهای تعطیل) به صورت زنده قبل از اذان ظهر به مدت 35 دقیقه از شبکه تهران پخش می شود.

* پخش دوباره"هفت کلام حرف حساب" از شبکه آموزش

مجموعه نمایشی "هفت کلام حرف حساب" به کارگردانی رامین ناصر نصیر و تهیه کنندگی امیر قمیشی دوباره از شبکه آموزش سیما به روی آنتن می رود.

مجموعه نمایشی_آموزشی "هفت کلام حرف حساب" با هدف انتقال مفاهیم آموزشی با زبان نمایشی برای شبکه آموزش تولید شده است که در آن بازیگرانی چون پرستو گلستانی، فرهاد آییش، بهروز بقایی، مائده طهماسبی، غزاله جزایری، طناز خاک نژاد و پارسا قاسمی به ایفای نقش می پردازند.

سید مهرداد ضیایی به عنوان گوینده متن ایفای نقش قصه گو را نیز بر عهده دارد. همچنین،فیلمنامه این مجموعه نمایشی به قلم سپیده قادری، ژیلا تقی زاده و محمدرضا عرفانی نوشته شده است.

این مجموعه داستان یک خانواده به طور کامل ایران را روایت می کند که از دل روزمرگی ها و اتفاق های به ظاهر ساده یک زندگی، مهارت های دهگانه زندگی، مسائل خانواده و هنجارهای رفتاری را در قالب پیام های آموزشی به مخاطب منتقل می کند.

"هفت کلام حرف حساب" در 30 قسمت15 دقیقه ای هر روز ساعت 20 از شبکه آموزش روی آنتن می رود.

* دوست دارید پلیس افتخاری شوید؟

برنامه صبح بخیر ایران سه شنبه 14 مردادماه برای علاقمندان شرایط عضویت به عنوان یک پلیس افتخاری را تشریح می کند.

سردار محمد تقی عصار معاون آموزش نیروی انتظامی میهمان برنامه صبح بخیر ایران می شود تا در مورد شرایط عضویت و همچنین کارکرد پلیس افتخاری برای علاقمندان به این حرفه توضیحاتی را بیان کند.

برنامه صبح بخیر ایران کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که هرروز جز روزهای تعطیل ساعت 6:10 از این شبکه پخش می شود.

* بزرگداشت زنده یاد محمود استاد محمد در رادیو

تا پایان هفته ، بزرگداشت زنده یاد محمود استاد محمد با پخش نمایش های رادیویی که بر اساس نوشته های این هنرمند در مرکز هنرهای نمایشی رادیو تولید شده ، به روی آنتن شبکه های مختلف رادیویی می رود.

نمایش های تهرن ، گل یاس ، آخرین بازی، دیوان تئاترال و شب بیست و یکم عناوین آثاری هستند که از شبکه های رادیویی نمایش، ایران ، تهران، صدای آشنا ، دانش و سلامت پخش می شوند.

نمایش گل یاس با تنظیم و کارگردانی جواد پیشگر داستان علی ، پسر هجده ساله کوژپشتی است که چهره ی نازیبایی دارد و همین مسآله باعث ترس بچه ها از او می شود..او با خواهرش زندگی می کند و خواهرش به خاطر او ازدواج نکرده است، تا اینکه ماجراهایی برای آن دو پیش می آید ...

نمایش آخرین بازی هم با تنظیم و کارگردانی جواد پیشگر و بازی بیوک میرزایی، شهین نجف زاده،نورالدین جوادیان، و..درباره ی خاطرات بازیگری است که برای بازی در فیلم های هالیوودی به آمریکا رفته است.

نمایش دیوان تئاترال هم به کارگردانی بهزاد فراهانی و تنظیم محسن قصابیان و بازی سید مهرداد عشقیان ، علی میلانی، امیرعباس توفیقی، نگین خواجه نصیر و فریبا متخصص درباره ی حاکم ظالمی است که در شهری دورافتاده آب را به روی مردم می بندد.

نمایش "تهرن" هم با تنظیم جهانشاه آل محمود و کارگردانی خسرو فرخزادی درباره ی فردی به نام علی قلیخان است که درگیر ماجراهایی می شود .نمایش شب بیست و یکم هم درباره ی زندگی دو برادر است .

بر اساس این خبر؛ رادیو ایران ، نمایش های تهرن و گل یاس را ساعت 22، رادیو تهران نمایش های گل یاس و آخرین بازی رو ساعت 12 بامداد ، صدای آشنا نمایش های آخرین بازی و گل یاس ، رادیو جوان نمایش های گل یاس و آخرین بازی را ساعت 23 و30 دقیقه ، رادیو دانش نمایش دیوان تئاترال را ساعت 23 ، رادیو سلامت نمایش شب بیست و یک را ساعت 5 و 30 دقیقه صبح ، رادیو نمایش هم نمایش های دیوان تئاترال را ساعت 11 و 30 دقیقه ، گل یاس و آخرین بازی را ساعت 15و 30 دقیقه و تهرن را 6و 30 دقیقه صبح پخش می کند.

همچنین ،به همت مرکز هنرهای نمایشی رادیو" آیین نکوداشت مرحوم محمود استاد محمد "در دومین فصل از جشن چهار فصل حکایت" و با همکاری خانه تئاتر ، خانه ی هنرمندان ایران، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مرکز هنرهای نمایشی حوزه ی هنری روز شنبه ساعت 17 در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

* پخش زنده مسابقات هندبال جوانان آسیا از شبکه ورزش

مسابقه تیم‌های ایران و عراق هندبال جوانان آسیا از شبکه ورزش سیما از ساعت 19 پخش مستقیم می‌شود

چهاردهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا با حضور 11 تیم از 11 مردادماه در سالن پورشریفی تبریز آغاز شد و امروز در سومین روز از این مسابقات تیم هندبال ایران در نخستین دیدار خود به مصاف عراق می‌رود که این مسابقه مستقیم ساعت 19 از شبکه ورزش سیما به روی انتن می‌رود.

* «به دنبال سایه» با راویت ناصر طهماسب

مستند «به دنبال سایه» با گویندگی ناصر طهماسب روایتی ایرانی از خورشید گرفتگی در قطب جنوب سه شنبه ، 14 مرداد ماه ، ساعت 17:30 از شبکه مستند پخش می شود.

این مستند روایت گر سفر دو منجم ایرانی حمید جدیری خداشناس و بابک امین تفرشی به همراه ده ها دانشمند دیگراست که در آذرماه سال 1382 به قطب جنوب سفر کردند. کشتی کاپیتان خبلنیکوف این محققان را که از سراسر دنیا گردهم آمده بودند تا به مشاهده نخستین کسوف قرن بیستم که در قطب جنوب رخ می دهد باشند از آفریقای جنوبی به سردترین نقطه زمین برد. این سفر که در حدود یک ماه به طول انجامید از آفریقای جنوبی آغاز شد و به قطب جنوب رسید و در پایان محققان حاضر در کشتی به استرالیا رفتند تا در کنفرانس کسوف قطب در دانشگاه تاسمانیا شرکت کنند.این فیلم مستند تا به امروزدر کشورهای هندوستان، آمریکا و انگلیس به نمایش در آمده و با استقبال خوبی مواجه شده است .

برخی از عوامل«به دنبال سایه» عبارت اند از:کارگردان: جواد رمضان زاده،نویسنده:مهدی فرودگاهی تدوین: علی اکبر طالب زاده، احسان شیبانی،تصویربرداران: حمید جدیری خداشناس، بابک امین تفرشی، ژاک مک فایل،مترجم: محمد رضا نجف پور،مجری طرح: موسسه پژوهشی سایه،تهیه کننده: حمید جدیری خداشناس، جواد رمضان زاده.

ارسال نظر: