اخبار کوتاه از برنامه‌های صدا وسیما

کدخبر: 913528

از آشپز شدن بهنوش بختیاری، حضور چهره ماندگار علوم کشاورزی، مستند زندگی علامه جعفری، روایتی از اعجاز خلیج فارس تا حضور یک گروه بدلکاری حرفه‌ای را در برنامه‌های تازه رسانه ملی خواهید دید + جزئیات

به گزارش «نسیم»، جزئیات این خبرها به این شرح است:

* بررسی نقش زنان غزه در حماسه مقاومت

گروه اجتماعی شبکه چهار سیما با هدف بررسی رویداد های تلخ در فلسطین و بررسی نقش زنان در حماسه مقاوت غزه، برنامه اردیبهشت را در 3 قسمت، از امروز تا جمعه، ساعت 17 تا 19روی آنتن می برد.

اردیبهشت با هدف به تصویر کشیدن حماسه آفرینی های مادران و زنان غزه در طول حمله ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، میزبان کارشناسانی از کشور های ایران، لبنان و فلسطین است.

گفتنی است در این برنامه صلاح الدین القری، مدیر رادیو فلسطین و هیام تمیزی، روانشناس کشور لبنان، دکتر فیروز اصلانی، مدیر گروه حقوق بین الملل دانشکده حقوق دانشگاه تهران و دکتر سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های کشور را همراهی می کنند.

همچنین دکتر پژمان علی دوستی به عنوان کارشناس سیاسی و دکتر محمد حسن قدیری ابیانه از دیگر میهمانان این برنامه ویژه هستند.

یادآور می شود اردی بهشت را محمد اکبر زاده برای شبکه فرهیختگان تهیه می کند.

* "امروز هنوز تموم نشده" ویژه غزه

ویژه برنامه "امروز هنوز تموم نشده" با حضور فاطمه گودرزی،کاوه سماک باشی و امیرمحمد زند از هنرمندان عرصه بازیگری سینما و تلویزیون و همچنین سید عبدا... حسینی نویسنده و شاعر امروز چهارشنبه ساعت 17 از شبکه یک پخش می شود.

گفتنی است ویژه برنامه امروز هنوز تموم نشده این هفته با شعار "امروز ما، غزه ست"و دعوت از هنرمندان عرصه بازیگری و فرهنگ، بررسی تحولات اخیر فلسطین اشغالی و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس در غزه را در دستور کار قرار داده است.

این برنامه به تهیه کنندگی احسان ارغوانی و اجرای پدرام کریمی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که امروز و فردا ساعت 17 از این شبکه پخش خواهد شد.

* اصغر دشتی میهمان رادیو نمایش می شود

17 مرداد، با حضور اصغر دشتی، کارنامه ی هنری مرحوم محمود استاد محمد در رادیو نمایش نقد و بررسی می شود.

در این برنامه کارنامه بزرگان هنر در 4 عرصه ی تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون مورد بحث و بررسی قرار میگیرد که تاکنون هنرمندانی چون خسرو سینایی ، اصغر همت ، یدالله صمدی ، محبوبه بیات، ستاره اسکندری و... میهمان این برنامه ی رادیویی بوده اند.

"کارنامه " به تهیه کنندگی امین رهبر، نویسندگی :فرهاد امینی و روزبه حسینی و مجری کارشناسی: امیر حسن ندایی، رامین ناصر نصیر، روزبه حسینی و محسن قصابیان جمعه ها ساعت 21 به صورت زنده به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

* پیامدهای جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی

ویژه برنامه سپهر سیاست پنجشنبه ساعت 19:15 به بهانه حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی روی آنتن شبکه فرهیختگان می رود.

این برنامه با دعوت از کارشناسان مسائل غرب آسیا، اهداف رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، شکست نظامی اسرائیل و نمایش آسیبهای سیستم امنیت آن، بروز مخالفت های بین المللی در مقابل رژیم صهیونیستی و حامیان آن، شکست اخلاقی رژیم صهیونیستی و مطرح شدن آن به عنوان جنایتکار جنگی و بروز اختلافات درونی اسرائیل درباره جنگ غزه و نتایج آنرا بررسی و تحلیل می کند.

* سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه «حرف حساب»

در برنامه «حرف حساب» شنبه، 18 مرداد که ساعت 8:10 دقیقه پخش می شود فعالیتهای محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص بهبود کیفیت زندگی آحاد با حضور معاون این بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

سعید متصدی زرندی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در برنامه "حرف حساب" درباره برنامه ریزی و سیاستگذاری برای کاهش آلودگی هوا، آلودگی های آب و خاک، ارتقای استانداردهای محیط زیست انسانی، تبادل اطلاعات و تجربیات با مراکز علمی برای دست یابی به روش ها و فناوری های نوین مطالبی را بیان می کند.

گفتنی است حرف حساب کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که هر روز ساعت 8:10 از این شبکه پخش می شود.

* «بهشت خاکی» در شبکه دو

قائم مقام بسیج شبکه دو اعلام کرد امروز، 15 مرداد به مناسبت سالروز تخریب بقیع کلیپ «بهشت خاکی» با صدای حسین حقیقی روی آنتن می رود.

مهدی کریمی گفت:«بهشت خاکی» کلیپی با صدای حسین حقیقی و شعری از احسان جاودان است که تنظیم و مسترینگ آن را مسعود بقایی و حسن پور محمدی بر عهده داشته اند.

وی تصریح کرد: این کلیپ به مناسبت روز 8 شوال سالروز تخریب بقیع تهیه شده و در آن به حفاظت مسلمانان از سایر عتبات و اماکن مقدس نیز پرداخته می شود. به گفته کریمی این اثر در دو بخش اذان گاهی ظهر و مغرب از شبکه دو سیما پخش خواهند شد.

* گروه بدلکاری تندر به سرپرستی امیرحسین خنجری، امشب مهمان برنامه «اینجا ایران است» هستند که ساعت 23 روی آنتن شبکه جام جم یک می‌رود.

گروه تندر تاکنون در سریال‌هایی چون «مدینه»، «مادرانه»، «دیوار»، «پایتخت 3»، «هفت سنگ»، «انقلاب زیبا»، «تندر»، «مادرانه»، «عملیات 125 دو و سه» حضور داشته و ... صحنه‌هایی نظیر تصادف، چپ کردن ماشین، لایی کشیدن و ... را به تصویر کشیده‌اند.

امیرحسین خنجری، روح اله سیدی، مهدی سیاوش و مژگان صادقی از مهمان‌های امشب «اینجا ایران است» هستند.

* گنبد کاغذی درقاب تصویر شبکه تهران

" گنبد کاغذی" عنوان مستندی از گروه سیاسی شبکه تهران است که چهارشنبه 15 مردادماه ساعت 21پخش می شود.

مهدی آزاد فر تهیه کننده "گنبد کاغذی" گفت: این مستند تحلیلی با رویکرد نمایش توان و قدرت نیروهای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و شکست خط سازش در جنگ 22 روزه و 33 روزه با استفاده از تصاویر آرشیوی به نویسندگی هومن نیری تهیه و تولید شده است.

"گنبد کاغذی" چهارشنبه 15 مردادماه ساعت 21 به مدت 30 دقیقه پخش می شود.

* زندگی علامه جعفری روی آنتن شبکه مستند

مستند«محمدتقی جعفری یگانه» ساخته مصطفی رزاق کریمی به مناسبت هفته فیلم این کارگردان در « شبهای مستند » پخش و سپس نقد و بررسی خواهد شد.

این مستند با نگاهی متفاوت به معرفی استاد علامه محمدتقی جعفری می‌پردازد و نگاهی دارد به دلبستگی‌های ایشان به حضرت مولانا و سیر و سلوک خاص این علامه‌ بزرگوار و شخصیت خاص علمی و اخلاقی مرحوم علامه محمد تقی جعفری را از زبان نزدیکان و شاگردان ایشان تصویر می کند.

این مستند چهارشنبه ، 15 مرداد ماه ساعت 23 از شبکه مستند پخش می شود.

گفتنی است « شبهای مستند » به تهیه کنندگی بابک میزانی و با اجرای سعید قطبی زاده با هدف پخش و نقد بهترین های سینمای مستند ایران از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 از شبکه مستند روی آنتن می رود.

* شرح جانبازی سعیـد خورشیدی در «از آسمان»

تهیه کننده و کارگردان «از آسمان» اعلام کرد این برنامه جمعه 17 مرداد زندگی آزادۀ جانباز سعیـد خورشیدی را به تصویر می کشد.

امیر خوردشیدی فرد گفت: خورشیدی در عملیات والفجر 6 چشمانش را از دست داد و با تن زخمی به اسارت دشمن در آمد.

وی افزود: این جانباز عزیز 18 ماه سخت را در اسارتگاه موصل پشت سر گذراند و در نهایت با دو چشم به نابینا به کشور موطن خود بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: این جانباز پس از بازگشت به میهن با حفظ روحیۀ جهادی خویش تا مقطع کارشناسی ارشد در رشتۀ حقوق ادامۀ تحصیل داد و به اقداماتی دست زد که در برنامه این هفته «از آسمان» شرح داده خواهند شد.

این کارگردان دفاع مقدس اعلام کرد گروه تلویزیونی از آسمان در شانزدهمین سال فعالیت خود آمادگی دارد تا سوژه های ناب مرتبط با فرهنگ جهاد و شهادت را با پیشنهاد و معرفی مردم به تصویر بکشد.

«از آسمان» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیماست، این برنامه جمعه ها از شبکه دو سیما پخش می شود و از عوامل این برنامه می توان به بابک مهدیزاده ( تصویر بردار و تدوینگر )، مرتضی اعطاسی ( دستیار تصویر )، عباس خورشیـدی فرد ( روابط عمومی و امور پژوهشی ) و حمیـد بناء ( نویسنده ) اشاره کرد.

به گفته خوردشیدی فرد این برنامه 17 مرداد به طور موقت از ساعت 21:45 روی آنتن تلویزیون می رود.

* چهره ماندگار علوم کشاورزی میهمان دانه می شود

مجموعه برنامه های تخصصی«دانه» شبکه چهار که پنجشنبه ها با اجرای علی درستکار ساعت 20:40 روی آنتن می رود، این هفته میزبان دکتر بهمن یزدی صمدی"استاد علوم کشاورزی و چهره ماندگار" است.

* سومین دوره آزمون ورودی باشگاه رادیویی جوان برگزارمی شود

با گذشت حدود 15 سال ازراه اندازی باشگاه رادیویی جوان ، این باشگاه به عنوان معتبر ترین راه ورود به صدای جمهوری اسلامی به حساب می آید . وهرسال با پذیرش تعدادی ازهنرجویان مستعد وعلاقه مند به فعالیت های رادیویی این نیروهای جوان وعلاقه مند وآماده به کار را به مجموعه شبکه های رادیویی معرفی می کند.

امسال نیز مانند سال های گذشته آزمون ورودی این باشگاه درمرحله نخست به صورت کتبی با حضور105 متقاضی خانم و217 متقاضی آقا درتاریخ 17 مرداد درساعت 9 صبح برگزارمی شود.

* یادی از مرد والیبال ایران در زاویه

برنامه تحلیلی - ورزشی زاویه شبکه تهران این هفته مستندی کوتاه از مرحوم حسین معدنی سرمربی سابق ملی والیبال ایران را برای مخاطبان روی انتن می برد.

شهرام نسترن راد تهیه کننده برنامه زاویه در این خصوص توضیح داد: این مستند کوتاه پیرامون فوت ناگهانی سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشور حسین معدنی و گفتگو با اهالی ورزش همچون محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران ، اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران و.... خانواده وی است که در مدت 20 دقیقه پخش می شود.

مستند زاویه کاری از گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران روز جمعه ساعت 19:45 دقیقه بر روی آنتن می رود.

* اعجاز خلیج فارس روی آنتن سیما

مستند «اعجاز خلیج فارس» در دو قسمت سی دقیقه ای از شبکه مستند سیما پخش می شود.

«اعجاز خلیج فارس» از تولیدات صدا و سیمای مرکز کیش و به کارگردانی کاظم بایرام‌بخش است. در این مستندگونه‌های جانوری نادر در خلیج فارس را بررسی می‌کند؛ خلیج فارسی که اعماق نیلی آن جهانی دیگر است، بی مرز و ناپیدا اما شگفت‌انگیز.

قسمت اول « اعجاز خلیج فارس» پنج شنبه ، 16 مرداد ماه ، ساعت 23 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

* بهنوش بختیاری آشپز می‌شود

بهنوش بختیاری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، با حضور در قسمت جدید مستند «شوک» طرز تهیه دسری ایرانی را به بینندگان آموزش می‌دهد.

این مجموعه مستند کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست و تهیه کنندگی آن را فرشاد شکیبی بر عهده دارد. این مستند در تازه ترین قسمت خود به آسیب شناسی استفاده از فست فود و روش‌های تغذیه صحیح و سالم می‌پردازد.

در این قسمت که چهارشنبه شب 15 مرداد ماه ساعت 23:30 پخش می‌شود، بازیگرانی همچون سید جواد‌هاشمی، امین زندگانی و ... از عادات غذایی مطلوب اما فراموش شده جامعه ایرانی و برخواسته از فرهنگ دیرینه‌مان می‌گویند.

ارسال نظر: