"ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ، حدود ۲۰۰ میلیون دلار گوشت را در کشور از بین می‌برد"

کدخبر: 932894

رئیس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی در نشست خبری گفت: سازمان حمایت با تثبیت قیمت‌ها در چند سال گذشته، عملا باعث افزایش تخلفات در صنعت فرآورده‌های گوشتی شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، رمضان فلاحتی، رئیس انجمن صنایع فراورده‌های گوشتی با اشاره به اینکه اگر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس اعمال شود حدود 200 میلیون دلار گوشت در کشور هدر می رود، افزود: سازمان حمایت با تثبیت قیمت‌ها در چند سال گذشته عملا باعث افزایش تخلفات در صنعت فراورده‌های گوشتی شده است .

همچنین مجدی افلاکی، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر امسال استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآرده‌های گوشتی ممنوع شده است، گفت: با این ممنوعیت حدود 70 هزار تن گوشت مرغ تولیدی در کشور معادل 10 هزار تن گوشت قرمز وارداتی از بین می‌رود .

وی در نشست خبری با اشاره به اینکه برخی با صنعت سوسیس و کالباس خصومت شخصی دارند و اظهارات دروغ منتشر می‌کنند، افزود: استفاده از گوشت گربه در تولید سوسیس و کالباس از دروغ‌های بزرگی است که حتی نیاز هم به تکذیب کردن هم ندارد .

وی با بیان اینکه استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی در همه کشورها وجود دارد، عنوان کرد: حدود 10 تا 15 درصد گوشت مرغ به اسکلت آن می‌چسبد که با دست قابل جداسازی نیست و اگر تبدیل به mdm نشود این مقدار گوشت از بین می‌رود .

به گفته وی میزان تخلفات در صنعت فراوردهای گوشتی حداکثر 5 درصد است .

ارسال نظر: